Ahli Kelab Kad !!

Dec 7, 2014

Home » » Ahmad & Konvo PASTI

Ahmad & Konvo PASTI





Kalo dah namanya emak-emak....
tetapppp jugak nak buat rekod atau catatan pasal anak sendiri...
yelah,..tak kisahla ada anak sorang ataupon berbelas,
kalau boleh,setiap kejadian penting dalam hidup anak dia tu,..mesti ada rekod serba sikit untuk kenangan.
dan tak terkecualilah pada diri teman..



Alhamdulillah, Abam Mat dah pon menamatkan zaman tadikanya. 3 tahun menimba ilmu bersama PASTI. kalau ingat-ingat balik kenangan memula daftar PASTI 3 tahun lepas memang boleh buat drama! Drama peluk lutut ayah sebab takmo kene tinggal kat sekolah..drama menangis sampai tertido atas sejadah sebelah cikgu lepas tu siap pakej ponteng sekolah seminggu sebab demam terkejut masuk sekolah..tak masuk lagi drama umie temankan sesama pegi sekolah smpai nak naik hafallah lagu harian diaorg selama 3 minggu...ohhhh Abam Mat!!!


Abam Mat merasa naik pentas 2 kali malam tu. Alhamdulillah.



Part ni naik pentas untuk 1st round. Ni versi hadiah kecemerlangan untuk nombor 1 - 3 dalam kelas kategori 6 tahun setiap PASTI kawasan Taiping.





 Yang ni 2nd round. Acara amik scroll sempena tanda dah tamat belajar di PASTI, Disebabkan antara kengkawan dia,..nama dia yang mula dengan huruf A,...jadi Abam Mat dululah naik mencemar duli pegang scroll.gigih tau umie mencelah di antara mak bapak lain yang dah ready amik posisi memasing nak amik gambar anak diaorg. Time nih toksah cakaplah cemana perasaan teman.alangkan time berdiri nyanyi lagu Negaraku & Perak Darul Ridzuan pon bergenang air mata,Inikan pulak tengok anak sendiri pakai jubah,topi bagai naik pentas amik scroll ala-ala ijazah. Terasa sangat masa 6 tahun berlalu cepat sangat..




Apasal gambar gegar? sila ajukan soklan anda pada jejaka baju purple itu.beliaulah yang memegang kamera.teman bizi peluk 2 hero tu haa supaya duduk diam.kemain payah nau nak boleh amik gambar keluarga sekeping. oh lupa! abaikan juga gambar ala-ala warna kundang,....majlis kali ni dibuat waktu malam.jadi,mencari arah pencahayaan adalah sangat menyedihkan.





 Inilah kengkawan Abam Mat.tahun lepas ramai lagi geng-geng kelas dia tapi tahun ni dah berkurang jadi 13 orang aje sebab ramai dapat tawaran masuk pra-sekolah.abaikan senyuman Abam Mat tu.bila ditanya....
" kenapa Ahmad senyum macam tu? senyumlah betul-betul"
"Ahmad tak boleh senyum sebab Ahmad takde gigi!"



 Sapa nak sangka kemain segak lagik anak bujang ni menamatkan sesi tadika. Siap pakai topi segitiga,ko! Umie tadika dulu takde pon majlis graduate gini,nak..Dulu salam cium tangan dengan cikgu tadika aje.




Yang ni pulak hari penyampaian hadiah versi kat sekolah.yang mana semua pelajar akan dapat hadiah terutama yang berumur 6 tahun.untuk meraikan pelajar 6 tahun yang bakal menamatkan persekolahan mereka,...diaorg ajelah yang buat persembahan.



Sebenarnya,diaorg semua ni berdiri untuk persembahan ayat hafazan.terkejut sangat bila mendengar anak-anak ni lancar menghafaz surah Al-Mulk dari ayat 1 hingga ayat 21. Umie sendiri pon terkial-kial nak menghafaznya.





Yang ni pulak kalo tak salah teman,...diaorg nyanyi lagu nasyid masa diaorg masuk pertandingan Qalam Jamai'e pertengahan tahun haritu.tapi,PASTI Abam Mat kalah.tak sempat masuk final pon.





Dan beserta gambar paling hensem! hahahahaha. pertama kalinya teman terpaksa keluar dari tempat persembunyian sebab nak kene sampaikan hadiah untuk Abam Mat.nak suruh ayahnya keluar sampaikan hadiah,..ayah pulak takde.tau ajelah kalau majlis buat hari kerja,..memang ayah tak dapat join.maka,dalam segan senyum tu berjaya jugak teman bagi posing paling hensem.hahahahaha... Bila duduk semula,..tengok-tengok....Adam dah pon selamat memandikan henpone teman dengan air masak dalam botol dia..hadeiiiiii! tak pepasal pulak balik rumah lepas habis majlis tu kene jemur henpone, 3 hari jugaklah henpone tu macam mintak nyawa je!



8 comments

Dec 8, 2014, 9:41:00 AM

seronok abam mat naik stage erk

Dec 8, 2014, 4:36:00 PM

tahniah abam afif.. bape banyak timba dah yang oenuh dengan ilmu??? hehhehe.. weh ko update la slalu.. aku sensorang je.. nak kawan juge.. geng2 blog kite makin kurang dah..

Dec 9, 2014, 10:01:00 AM

dah besar dah anak kite .. klu la belah sini pun ade pasti mmg aku antar anak2 ke sini .. bgs sgt tau pasti ni ... amalkan islamik ... aku suka

Dec 9, 2014, 1:12:00 PM

ummi, mana de topi setitiga.. hahahaha

tahniah abam mat.. abam mat hebat

Dec 10, 2014, 11:42:00 AM

Alhamdulillah, tahniah abam Mat!

Adoi, tak bleh tahan gelak bab Adam rendam henpon umi dalam ayaq masak, kahkahkah! Err mintak ma'ap umi, jangan marah makcik Dineh gelak :D

Dec 10, 2014, 3:40:00 PM

salam pn,

tahniah anak dah selamat tadika yer..thn depan perjalanan baru dlm perjalanan hidup ahmad.

Jom singgah

http://vitalicious2u.blogspot.com/

Dec 10, 2014, 3:44:00 PM

tahniah abg mat yg comel.....besar dah....:)

Dec 12, 2014, 3:45:00 PM

as salam. tahniah abam mat!! selamat menempuh alam persekolahan yang baru ye.. Nini D, bila nak buat penambahan? hehehe..

Dinas.. apa kabar?!! :)

Post a Comment