Ahli Kelab Kad !!

Sep 30, 2014

Home » » Dobot

Dobot








Dukacita dimaklumkan,.. makcik dobot tidak lagi bersama kami.
bukan disebabkan kematian...bukan jugak disebabkan kes lari dari rumah...
sebaliknya,...beliau telah di"kidnap" oleh orang yang tidak bertanggungjawab!!



Last sekali teman peluk dobot hari Ahad tengahari ( 7/11)..
lepas tu tak jumpa lansung dah...
2-3 hari memula tu masih mampu mengawal diri..
positif yang makcik dobot cuma jenjalan jauh sikit cari kengkawan baru..
masuk hari ke-4,...dah tak boleh tahan lagi...
seharian mengalir air mata...
macam ternampak-nampak aje makcik dobot tunggu kat tepi tiang porch.



setelah dirisik-risik dari berita setempat...
barulah kami tau yang kebelakangan ni memang tengah giat kegiatan "kidnap" kucing terutama yang jenis berbulu lebat..
masalahnya,..makcik diva teman tu dah berumur..
bukan lagi dalam masa nak menggatal,melompat-lompat..
dia lebih suka rileks,..berehat..jalan2 makan angin...



minggu pertama kehilangan dobot,...
tak dinafikan teman sasau!!
bukak peti ais nampak makanan peket dia,..bergenang air mata.
terasa sangat rinduuuu bau dobot.
bila bentang sejadah,ternampak-nampak dia dok main renda sejadah tu.
Allah,...sakitnya dada ni.
macam tu sekali rasa sayangnya kita pada binatang..
cemana lah manusia sekarang boleh sesedap aje buang anak sendiri..


masuk minggu kedua kehilangan dia....
teman dah dapat mengawal diri..
walaupon kadang-kadang masih lagi berharap akan nampak makcik dobot muncul kat tepi tiang porch...






dia sentiasa dekat dalam hati teman....

10 comments

Sep 30, 2014, 11:29:00 AM

Sedihnye....harap2 dobot dpt cr jln balik....rindu dobot

Sep 30, 2014, 1:58:00 PM

Sampai takat itulah saja kasih-sayang dpt dikongsi. Sedihnya dpt kakak bayangkan sebab dah sayang..

ps: kakak yg tertinggal atau memang Nini lama tak buat N3.

Sep 30, 2014, 2:00:00 PM

dobot :(

Anonymous
Sep 30, 2014, 2:00:00 PM

mcm mane tau dobot diculik orgggg?? sedihnyeeeeee... cerita plssssssss... rindu dobot... rindu nini jugakkkk, lame x updateee...

Sep 30, 2014, 2:43:00 PM

alahai sedihnya kak..

moga2 dia pulang..mana tahu dia sesat.. kalau ada yg culik, moga terbls perbuatannya.

Sep 30, 2014, 3:06:00 PM

ala sedihnya...windu ngan mokcik diva tu...dobot plzz balik la kat tuan kamu ni...aku pulok yg nak nangis ni,//

Sep 30, 2014, 3:29:00 PM

goodbye dobot.moga dikidnap oleh org2 yg betul2 nk jaga.bukan msk buat kari.huhu..

Oct 2, 2014, 11:38:00 AM

ya allah sedihnyaaaaaa
siapalah yg sanggup curi dobot :(:(
harapnya dobot kembali kepangkuan nini....

Oct 27, 2014, 1:40:00 PM

as salam nini, masih tiada kabar Dobot? :'( moga Dobot selamat, sihat dan berjaya cari jalan untuk pulang kembali ke pangkuan Nini dan keluarga.

Nov 7, 2014, 6:44:00 PM

ko tak de nak update entry baru ke?

Post a Comment