Ahli Kelab Kad !!

Dec 25, 2011

Home » , » Indahnya DiDesa..

Indahnya DiDesa..

peluang nih..
jarang-jarang sekali dapat teman rasai...
untung sangat bila halaman rumah mak mertua..
ada pokok buah-buahan..
antaranya...
pokok durian!!!


dapat peluang merasa mengutip buah durian yang gugur...
terasa macam diri nih jakun sangat!!
abes semua buah durian yang gugur teman nak kutip..
termasukla yang dah ditebuk tupai....
haru...haru...


 korang nampak tuh...
protection 1st...
tak jumpa helmet mak bubuh mana...
balut aje kepala dengan tuala tebal-tebal...
memandangkan teman nih spesis penakut lintah & pacat..
jadi..biar cik asbenn ajelah yang redah semak tu..


mendongak tengok buah durian yang ada..
sambil-sambil dok kira berapa biji yang ada lagik..
hahahahaha


 si pengutip durian dengan muka macho tak mandi....
padahal..
tukang amik gambar pon sama blom mandi...



 hasil yang dapat dikutip pagi tuh....
kalo lambat datang kutip...
ada pulak *keronah* yang datang mengutip kang....

keronah = kera


 nampak tuh.....
rumah mak mertua teman....


 camni la keadaannya di kampung...
tak payah susah-susah beli durian tepi jalan..
kutip aje kat tepi rumah...


op coz kene bersihkan dulu...
banyak selut & lumpur


oke..
apa tunggu lagik..
jom breakfast...lunch...dinner...supper dengan durian!


7 comments

Dec 25, 2011, 5:06:00 PM

bestnyer.. dulu masa arwah atok ade, merasa lagi lah.. sekarang tak de lagi :(

Dec 25, 2011, 5:47:00 PM

jelehh!!

Dec 25, 2011, 6:07:00 PM

makbed : aku plak jeleh dgn muka baru blog ko

Dec 25, 2011, 6:07:00 PM

kak Mira : Nini taun ni baru merasa :)

Dec 27, 2011, 10:25:00 AM

best kan.. teragak je nak makan sarung kepala dgn tuala siappp utk mengutip durian..

Dec 27, 2011, 2:05:00 PM

aku ingat macik mane la dok kutip paki pakis dalam utan.. rupe2nye dr azraai..

laki den tanyo sodap ko doyan tu??? hehhehe..

Dec 29, 2011, 2:50:00 PM

syoknya petik durian sendiri. arwah nenek me dah jual pun tanah kebun dia tu.

Post a Comment