Ahli Kelab Kad !!

Dec 15, 2011

Home » » Projek baru..

Projek baru..

sejak-sejak dah ada projek baru nih...
setiap pagi oke..setiap pagi..
almost setengah jam teman akan ber'chenta' kat kawasan ternakan teman...
setengah jam ko...
kalo sebelum masuk kawasan ternakan tak berpeluh..wangi lagik bau sabun..
time keluar kang kompem t-shirt basah tang ketiak...
plus macam-macam bau ada...


dulu..
setakat kene bagi ikan makan....
pehtu cik asbenn tambah pulak ternakan baru...
kene bagi ayam makan pulak...
terbongkok-bongkok masuk rumah banglo diaorg..
kalo takat sekor dua ayamnye..
oke lagik..
ni total semua ada 13 ekor..


sekarang nih pulak..
dah ada projek lagik baru...


ternakan arnab...


rumah arnab nih..
dibina atas kederat tenaga cik asbenn,En Hanit & Cik Karim..
lama jugak nak siap rumah arnab nih..
ada kot 2 bulan setengah..
*dari sebelum puasa sampaila lepas raya*
rumah arnab nih letaknya btol-btol bersebelahan dengan rumah hijau...

 si gebu yang gebus...

 bekas makanan arnab nih sentiasa kene modified sebab abes semua diorg geget!!
korang tengok mamat tuh...
dialah mekanik,technician,tukang rumah,tuan doktor,nelayan,petani,cikgu..semualah!!


 cucu-cucu baru teman..
 semua ada 6 + 4 
berapa?
korang kira sendiri lah...


 korang tengok..
pandai posing tuh..


 si Hitam yang sangat vogue..
bulu dia..tobat la...
dah serupa macam penyapu gandum lebatnya..



total semua arnab yang teman ada...
mungkin dalam 36 ekor semuanya...
ada yang disedekahkan oleh jenjiran..
ada yang kami beli...macam-macam jenis la..
baik dari telinga tegak..sampaila ke telinga jatuh...


ada yang beranak tapi tak reti nak jaga anak..
penyudahnya anak dia mati...
ada yang mati sebab cerry-berry..
macam-macamla sakitnya...
dugaan....


tahik arnab...
"baja" pokok serai,pokok betik,pokok pisang teman...


payah jugak sebenarnye bila ada banyak ternakan nih..
payah nak berjalan jauh...
especially nak cuti-cuti Mesia...
nasib baikla rakan kongsi kami sangat sporting...
minggu ni kami jenjalan..
minggu depan diaorg pulak...


kalo kedua rakan kongsi pegi jenjalan...
Cik Nor la yang jadi mangsa..
kekekekekekeke....


3 comments

Dec 15, 2011, 10:32:00 PM

mie...cantik2 n comey2nye anak2 ko...aku shuke...aku nak...hehhee...bile la nk smpai umah ko ni...leh mkn sate arnab...ok ker??sanggup tak??x de lah..gurau jerk...tp aku geram sgt2 tgk anak2 ko nih...

Dec 16, 2011, 12:00:00 PM

cik lin : meh dtg umah aku meh..kita layan keli masak sambal :)

Dec 19, 2011, 5:25:00 PM

banyak cucu ko.. comey gile.. agak2 kalo hasnaa bela ko boleh bg seko tak sebab hasnaa kan pusar 2.. hehehhe...

Post a Comment