Ahli Kelab Kad !!

Oct 22, 2012

Home » » Gudbye tuan rumah..

Gudbye tuan rumah..





4 tahun menyewa di rumah ini...
terlampau banyak pahit manis yang kami harungi...
baik dari segala masalah wiring..tempias hujan..
semuanya kami hadapi tanpa komplen...
tanpa tuntutan semula pada tuan rumah...
kerana apa...kerana atas dasar tak mahu dikatakan terlampau berkira...




4 tahun menyewa...tanpa awning..tanpa apa-apa kemudahan yang tuan rumah sediakan..
namun kami bersyukur seadanya...~ sebab sedar diri tu menyewa ajer~
tapi bila bulan 8 aritu dikau tanpa segan silu menaikkan sewa rumah rm100 lagik...
kami juga menjadi tidak segan silu untuk 
menuntut ganti rugi setiap perkara yang perlu dibaikpulih dirumah ini...




tapi malam Khamis lepas....
dengan tegarnya dikau menghalau kami keluar dari rumah ini 
hanya kerana tuntutan rm100 yang kami kemukakan....
tahu tak dikau wahai tuan rumah,..dek kerana fius utama yang terbakar..
kami anak beranak tidur bergelapan malam tuh!!!!





tapi dikau silap wahai tuan rumah.....
Allah sentiasa melindungi hambaNYA yang ditindas...
terutama ditindas oleh orang seperti kau!!....
alhamdulillah.....memang rezeki kami...
hari Sabtu kami dah dapat rumah sewa yang baru...
yang terletak cuma di deretan belakang rumah sewa sekarang....
dan tuan rumahnya lebih berbudi pekerti berbanding kamu..
hebatkan kuasaNYA.....





jadi..jangan takut wahai tuan rumah....
takkan daku rosakkan walau sedikit rumahmu ini...
takkan daku bom rumahmu ini sebagai tanda sakit hati yang tak terperi...
tidak jugak daku sub-contract tugasan menconteng dinding pada CikMat...
kami orang bermaruah...berbudi pekerti...
mana mungkin kami ingin menjadi seperti kamu..
sebaliknya.....kita tunggu aje balasan dariNYA....
nantikan saja hujung bulan November nanti....
kami akan keluar tanpa disuruh..
setelah abes semua duit deposit kita burn..hokey!!





deretan kotak yang menanti untuk bertugas....
ibu mengandung tengah ekjass pinggang supaya tak menderita masa nak packing barang nanti..




time mengandungkan CikMat  dulu....
teman berpindah rumah jugak..
dari Kuala Selangor ke Sungai Buloh...
kali nih time mengandungkan adik CikMat pon..
kami berpindah lagik....
kompem merana pinggang teman nih tetiap malam..
hahahahahaha


tunggulah rumah teman siap nanti......

21 comments

Oct 22, 2012, 11:30:00 AM

Sabar Nini, InsyaAllah akhirnya Nini akan berpindah kerumah yang tuan rumahnya diri sendiri. Jgn buat keje berat2 sgt, jaga diri baik2

Oct 22, 2012, 11:37:00 AM

pindah je ....
tak pun beli rumah baru ..suruh tuan doktor beli ....

Oct 22, 2012, 11:42:00 AM

Aduila...kureng betul tuan rumah ini...elok2 sis...nak pack barang tu better bagi hubby buat..sis buat yang ringan2 je..

Oct 22, 2012, 11:48:00 AM

ini tuan rumah yang tak sedo diri..

Oct 22, 2012, 11:55:00 AM

jaga diri.. kalau penat rehat!!

Oct 22, 2012, 12:05:00 PM

minta dobot urutkan pinggang la..sabo la klo dpt tuan tanah kedaung gitoo...mmmm

Oct 22, 2012, 12:18:00 PM

ish..bebaik kak kemas2 brg tu..xpyh la angkat maner yg berat..angkat dobot jer...
tuan rumah akak da sewel kot..huhuuuh

Oct 22, 2012, 12:19:00 PM

elok elok tau :)

Oct 22, 2012, 12:26:00 PM

mira dgr pun mcm nak marah... takpe, budi baik dibalas baik.. jgn lupe bakar rumah dia akhir nov ni yer :p

Oct 22, 2012, 12:31:00 PM

Lorr..tak patut betul main halau-halau ni..

Kesian korg, aduii,pregnant plk tu nak berkemas2.

Oct 22, 2012, 12:38:00 PM

kejam nyer tuan rumah tue.. tak pe nini ada hikmahnya..kami pun nak mencari rumah sewa baru sebab dah banyak kali komplen atap bocor ..dia suggest kami letak baldi..uhuh

skrg musim hujan memang air menimpa kami ;)

Oct 22, 2012, 12:50:00 PM

Dugaan dik. Manusia macam tu memang wujud, hati kering. Tak pe lah. Ucap terima kasih je sebab beri Nini byk pahala lagi sebab bersabar walaupun dianiaya. Pelan2 packing tu ya. Jangan paksa diri. Akak dulu pun berpindah dalam keadaan sakit jugak 5 tahun lepas. Tapi kasih sayang Allah beri kekuatan pada akak. Semoga kasih sayang Allah kuatkan Nini juga ya.

Oct 22, 2012, 1:15:00 PM

abeh reban ayam caner?

Oct 22, 2012, 1:48:00 PM

Ada hikmah sebenarnya Nini. Memang menagih kesabaran kalau begini cara tuan rumahnya. Insya-allah rumah baru pun dekat pelan-pelan dah boleh kemas dari sekarang..

Oct 22, 2012, 2:01:00 PM

sakit plak hti bace citer ni

Oct 22, 2012, 3:43:00 PM

mana tau rumah baru ni rezeki lagi baik kan?? positif.. :)

Oct 22, 2012, 3:44:00 PM

Tak baik tau tuan rumah tu. Takpa, serahkan pada Dia saja untuk membalasnya.

Oct 22, 2012, 4:38:00 PM

weh...apa la x senonohnya perangai tuan rumah hang tu nini oi....xpe2...buat slow2 k...nasib dapat rumah dah....okla tu...environment baru pun ok pe....

Oct 23, 2012, 12:18:00 AM

Sabar lah emy. Take care. Tiap kali preggy ko pindah, hehehe...

Oct 23, 2012, 12:17:00 PM

Sabarlah..pasti ada hikmahnya dapat tuan rumah kedaung tu...hihihi..

Yang pasti, Allah dah susun jadual hidup kita ni..

Oct 24, 2012, 11:25:00 AM

Hahahahahampeh punya tuan rumah.Nasib baik tak kena dengan saya. Kalau tak, memang saya sekolahkan dia hihihi

Jangan lasak2 sangat packing barang. Kalau tak larat, minta tolong Dobot kemas.. hihihih

Jaga diri dan kesihatan

Post a Comment