Ahli Kelab Kad !!

Mar 8, 2011

Home » » Betik & pokoknye....

Betik & pokoknye....

Teman & cik asbenn...
memang berjiwa 'tanah'..
al-maklomler....
sesama anak sulung....
tapi...
cik asbenn lagik handal bab tanam-menanam nih...
kalo teman yang tanam...
mau mati sumer pokok yang teman tanam...
tangan panas daa... (ala..ckp ajela malas).
hahahahahahha....



masa memula pindah 3tahun yang dulu..
memang ada tanam pokok betik keliling umah....
dan Alhamdulillah...
dah banyak kali merasa hasilnye...
MakBed pon dah merasa....


cuma.....



sebabkan banyak sangat pokok betik...
ada macam-macam jugaklah bentuk pokok betik yg hidup..
xtermasuk lagik pokok betik yg masa kecik dulu...
dah jenuh jadi mangsa dera Cik Mat...
sib baik semuanye membesar..
cuma ada satu lagik pokok ajer yg blom berbuah..
agaknye pokok jantan kot....


semalam....
teman dah perasan sumting yg pelik....
pasal pokok-pokok betik teman nih....


yelah....
selalunye.....


kalo pokok betik yang membesar dengan NORMAL....

macam ni la kan rupanye?...

teman tengok...
kebanyakan pokok betik kat umah orang lain tuh...
lebih kurang camni la tumbesarannye.....


tapi.....
ada salah satu pokok betik teman tuh...
agak luar biasa sikit...


pelik....


tapi..


benar....



tengok aje buah betiknye...
mesti korang ingat pokoknye pon tegap kan....


tapi....



sebenarnye....

kurus aje pokoknye...
ada kot besar lengan teman yg xberapa cekeding nih....


yang paling nampak sangat luar biasa.....

daunnye macam xcukup matang..
serta batang daun macam xcukup panjang...


tapi...

buah betik tetap maintain membesar bagai johan.....




abnormal vs normal??....


biarpon pokok2 betik teman nih..
agak pelik2 sikit...
tapi...
hasil buah betiknye tetap xmengecewakan.....
manis beb!!
sesapa nak rasa...
jemput datang rumah ye.....


xkesah la camne pon pokok betik tuh....
janji boleh makan betik.....
senang boleh selalu dating dengan CIK JAM....



3 comments

Mar 9, 2011, 3:00:00 AM

haah laa lain benor betik tu , banyak buah pulak tu.. ni meroyan nak rumah atas tanah ni

Mar 9, 2011, 2:37:00 PM

zat dah habis kat buah.. sbb tu daun tu mcm malu2 je nak berkembang.. tp mmg pelik laa.. kurusss je kat batang dia kan.. tp besarrr tang buah.. tetttttt.....

Mar 9, 2011, 8:01:00 PM

ni sekilo bape rupiah ni??

Post a Comment