Ahli Kelab Kad !!

Mar 29, 2011

Home » » TAH..redhalah!

TAH..redhalah!

Seminggu nih...
banyak sangat 'kejadian malang' yang jadi pada TAH...



KES 1 :

awal minggu lepas....
tayar depan sebelah pemandu bocor...
jenuh dok pikir kot la teman ada bawak TAH masuk utan ke...
g tempat construction ke....
tapi rasanye xde...


nak xnak..
terpaksa jugak g kedai tayar....
dalam kepala dok pikir dah..
berapa keping pulak la duit nak keluar nih....


lepas di togelkan tayar...
barulah tau kenapa tayar tu bocor....



nak kata duri buah durian....macam mustahil..
nak kata serpihan kayu pon bukan.....
lepas ditelek-telek.....
cik asbenn kata..
ni duri kat pelepah pokok kelapa sawit...
dia ada bawak TAH masuk dlm ladang kepala sawit masa balik kampung baru-baru nih....
emm..kalo dah tuan punye kereta ngaku..
no komen ajelah...


disebabkan bunga tayar semuanye ok lagik..
cik asbenn decide cuma tampal tayar ajer..
lagipun xde rasanye nak jenjalan jejauh...
setakat dalam Taiping ajer....

tampal tayar 10 hengget ajer...... 

 tapi tokeh cina tu kata...
xde gerenti tampalan ni boleh tahan lama...
xpe lah....
ini untuk sementara.....



KES 2 :

Hari Sabtu lepas...
langit hamat gelap....
memang dah nampak sangat tanda2 nak ujan....
jadi..teman sidai kain bawah porch ajer...


pagi tu pulak...
cik asbenn bagitau..
dia nak g memukat anak ikan seluang kat Bukit Merah...
nak pegi dengan cuaca yang ala-ala cenggini????!!!!!!....
op cozlah teman xkasik...
tapi..
DIA NAK JUGAK PEGI!!!...
katanye udah berjanji dengan kengkawan yang lain.....
geram betul la kalo org degil nih.....
dalam hati separuh geram & separuh xsedap hati..
teman kasik jugak cik asbenn pegi...


dalam sejam lepas cik asbenn pegi...
hujan 
dari pukul 9.30pagi peginye...
pukul 2 pm baru sampai rumah....
TAPI.....
balik dengan muka monyok....
katanye...
masa dia nak balik tadik....
jalan lecak..(jalan tanah merah)
dalam dok nak bergerak keluar dari area sawah padi tu...
tup-tup...tanah jalan rebah...
TAH tersangkut!!!!!


rasa nak luluh jantung dengar apa yang cik asbenn cakap....
tapi...Alhamdulillah...
cik asbenn ok....
yang xok cuma TAH....
kusyen tmpt duduk belakang & karpet tmpt kaki basah teruk..
basah sbb air dlm bekas ikan kat bonet kereta tumpah....
uuuuuuwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaa...
kesian TAH!!!!


dah la cuaca sekarang selalu hujan...
camne la nak kasik kering bhgn dalam kereta TAH nih....
adeh...
dugaan....dugaan...


setelah 2-3 hari berjemur..
at last...kering semuanye....


masih lagik dalam proses pasang balik tmpt duduk....


 dah serupa macam apa ntah....


bahagian TAH yang mengalami ke"basah"an teruk aritu....


dek kerana TAH MC dari menjalankan tugas...
BJS terpksa memikul tanggungjawab....


 berposing sambil menanti cik asbenn g beli barang...


 Cik Mat kat mana pon tetap dgn botol air masak dia....


adeh...
xsabrnye nak tunggu TAH sehat macam sedia kala...

 TAH ketika sehat....


pesanan & amarah KERAS untuk cikasbenn yg terchenta.....
lain kali....
jangan degil!!


4 comments

Mar 29, 2011, 3:50:00 PM

yeah ada can keta baru...*wink

Mar 29, 2011, 4:00:00 PM

cian TAH... hehe ada orang kena marah keh keh keh... :D

Mar 29, 2011, 4:14:00 PM

degil ni.. babap kang...

Mar 30, 2011, 9:48:00 AM

http://lulu-pages.blogspot.com/2011/03/giveaway-pertama-peony-pinky.html

Post a Comment