Ahli Kelab Kad !!

Feb 17, 2013

Home » , » Barang iringan

Barang iringan



bila balik kampung..selalunya..
bonet kereta kompem penuh & mampat..
walaupon balik dengan satu beg besar sahaja..
barangan iringan dari kampung kompem tak boleh nak dipisahkan..



contoh terdekat macam mak mertua teman...
oleh kerana mak mertua teman nih versi suka jenjalan ukur jalan..
makanya,..dia memang suka sangat kalo dapat pegi mana-mana karnival...
dapek pulak geng-geng sekampung pon se'versi' dengan mak..
memang ngam sangatlah..
tak kisahlah karnival pertanian ke..karnival perabot ke...
asalkan boleh sampai...kompem mak ado!
tambah lagik kalo dapat free gift!...
jangan kata dapat baja..anak pokok free pon mak angkut....




selalunya,..calon berpotensi yang bakal dapat subsidi baja & anak pokok tu..
pastiler cik abg teman...
mana tumpahnya kuah kalo tak ke nasi kan...
mak tukang supply barang...anak tukang tanam..
dapat pulak menantu yang kemain ghajin tukang siram pokok...
kan ke pakej namanya tu..hahahahahah




selain baja dan anak pokok...
antara barangan iringan lain yang selalunya setiap anak menantu kene bawak balik...



 telur ayam segarrr dari ladang Tampin...
panas lagik nih.baru keluar dari mak ayam....
takde cucuk-cucuk tau telur nih...fresh!
selalunya teman WAJIB kene bawak balik 2 tray...
seksa jugaklah nak abeskan 60biji...
koman-koman 2 bulan baru abes...





cili api yang udah diblend..
pes untuk masak lemak cili api..
pun hasil air tangan mak mentua teman...
senang anak menantu dia nak masak nanti...
adeiii..mak memang terbaekklah!





 haaaa.....
iringan yang nih memang tak dapek dipisahkan..
walaupon dah basuh baju kat kampung...
iringan baju kotor balik tetapp jugak ohsem..
pening bila tengok longgokan kain setiap kali balik vacation...




CikMat kita...
walaupon ic terang-terang tunjuk dia nih orang Perak..
tapi lately nih selera tekak dah ke nogori sembilan...
pandai dah makan kodok cicah sambal sardin...
rendang daging yang uwan dia buat tu pon dia tibaii walaupon teguk air bergelen-gelen..
rondang uwan ko memang sodap..
mano tak sodap kalau rempah e dio buek sediri tapi pedas ya hamat!
cayolah nak..


11 comments

Feb 17, 2013, 11:36:00 AM

huhu..itu perkara biasa kan kak...balik dari mana-mana, kompem bonet full..

Feb 17, 2013, 12:10:00 PM

Cantiknya teloq tu! Kagum sebab dari ayam tak cucuk punya.
Terbayang2 kepedasan & ke"best"an pes cili api, I LIKE :)

Feb 17, 2013, 2:40:00 PM

Best tu dapat buah tangan ori dari kampung..yang tak best bila tengok baju2 setimbun...tambah Tepeng hujan memanjang...

Cik Mat nampak makin bulat...

Feb 17, 2013, 5:52:00 PM

Untungnya nini dapek mak montua camni. Jeles akak. Macam mak akak jugaklah masa dia sihat dulu. Siap semua hasil kebun....dgn serai, cili api suruh bawak balik. Kadang2 siap bekal ayam mentah dah siap basuh. Mana nak carik mak camni kan. Terbaeeeek sangat.

Feb 18, 2013, 7:51:00 AM

Telur tu buat separuh masak pagi2 makan ngan roti bakar yum yum...rendang pedas mesti kaw...alahai....macam nak buat rendang pedas pulak dah!

Feb 18, 2013, 9:11:00 AM

uuuuuu....menariknyaaaa...

Feb 18, 2013, 10:45:00 AM

Itulah mak tak kira mertua ke mak sendiri. Untung kalau ada mak kan... Kalau boleh dia nak bagi yg baik-baik apa lagi kalau tahu anak dia suka seboleh mungkin dia nak sumbat di bonet kereta...

Feb 18, 2013, 2:45:00 PM

haha...sama la mana2 kalau balik kampung...konfom kena beli lori lari sebijik tu..

Feb 18, 2013, 4:09:00 PM

same la.. cume aku kene kurangkan pengamblan sebab nak hangkot naik atas tu yang sensara skit.. hahhah..

Feb 18, 2013, 4:38:00 PM

Lopeh ni ajar CikMat makan ikan koli salai/daging salai masak lomak cili padi yo...mmg sodap! hahahahah

Feb 18, 2013, 5:51:00 PM

apsal lambat sgt nak abiskan telur ayam kg tu? uishh kalo dapat kat kami, sekejap je setel tu buat separuh masak..

cik mat.... meh datang pilah.. ekau dah jadi oghang nogori yo..

Post a Comment