Ahli Kelab Kad !!

Feb 24, 2012

Home » » Menjadik!!

Menjadik!!







masak lemak tempoyak pucuk ubi + petai...


hatiku bermunge-munge bila...
masakan yang 1st time dibuat berdasarkan tunjuk ajarku sifu dalam telefon aje..
berjaya teman masak dengan jayanya...


tak sesia teman tertonggeng-tonggeng amik daun kunyit,serai,daun pucuk ubi kat kebun pagi tadik....
apa lagik..
jom makan nasi...
hahahahahaha


resepi?..
later on teman kasik ye...







19 comments

Feb 24, 2012, 12:26:00 PM

Kalau kakak sayur pucuk ubi kena ada lawan ikan masin, sambal belacan dan ulam Nini... mesti umph... heee kakak terliurlah dik...

Feb 24, 2012, 12:32:00 PM

@Kakzakie

mmg btol sgt dah tu kak...
tapi sbb ni versi N9..ada tempoyak,santan,ikan bilis,petai,cili api bagai...makan cenggitu pon dah cukup terangkat...;)

Feb 24, 2012, 12:48:00 PM

lagi indah kalu ada siput sedut dalam tu

Feb 24, 2012, 12:55:00 PM

Perghhhh...sedapnya. Org n9 panggil sambal daun kayu. Makan ngan nasi panas2 pastu lawan ngan ikan masin...alahai, terbayang2.

Feb 24, 2012, 2:12:00 PM

TERBAIK...AKHIRNYER BERJAYA JUA....

Feb 24, 2012, 2:46:00 PM

yop!sedapnyerrrrrrr~~huhu
lg bez klau letak udang..kan..kan..gggrrr..lapo..lapo..hakhak

Feb 24, 2012, 2:58:00 PM

wahhh nampak mneyelerakan....

Feb 24, 2012, 3:17:00 PM

sangat sodap tu kak.. mkn mo nasi paneh2, TERBAEKKKK... org nogri panggey sambal daun kayu @ sambal tempoyak masak.. keliur den kak ha!!

Feb 24, 2012, 3:32:00 PM

Favourite satu family mak akak tu. Lagi dipanaskan lagi sedap tau. Kadang2 simpan dalam fridge. Tapi selalunya tak sempat simpan pun. Licin...

p/s kalau ada pucuk labu dan daun kaduk lagi terangkat.

Feb 24, 2012, 4:24:00 PM

@Makbed

mana ngam buh siput sedut..aku buh tempoyak dah dlm tu

Feb 24, 2012, 4:24:00 PM

@fiza

btol..btol...btol..

Feb 24, 2012, 4:24:00 PM

@syawalsimpsons

jadi Sue..cuak gak takot tak jadi :)

Feb 24, 2012, 4:25:00 PM

@Akma_cikyong

teman bubuh ikan bilis aje sbb MIL teman kata versi N9 buh ikan bilis :)

Feb 24, 2012, 4:25:00 PM

@eima

ce ko try buat..kompem terangkat! :)

Feb 24, 2012, 4:25:00 PM

@Seri

den awal2 lagik dah bedal nasik! hahaha

Feb 24, 2012, 4:26:00 PM

@Aidah

pucuk kaduk tak dapat jumpa tapi Nini bubuh pucuk labu jugak tadik... :)

Feb 24, 2012, 4:34:00 PM

wah, ini memang versi meleleh air liur, sedapnya...

Feb 24, 2012, 6:14:00 PM

Alamak..nampak sangat menyelerakan, apa lagi dibedal dengan nasik panas, pergghhh!

Feb 25, 2012, 2:58:00 PM

~huhuhu terliur nengoknya.. MENU ESOK jawabnya! :)

Post a Comment