Ahli Kelab Kad !!

Apr 23, 2011

Home » » 05 tu kat Lembah Kelang eh??

05 tu kat Lembah Kelang eh??

Lepas kejadian hujan lebat hari khamis....
streamyx dah start mogok..
xmo dah "berchenta" dengan pc gabaks teman....
try la pulak guna laptop cik asbenn....
hampeh jugak jawapannye..
kompem la streamyx teman nih tengah demam kepialu...
xpe...xpe...
kasik chance streamyx demam kejap...

Esoknye hari Jumaat..
teman try lagik sekali..
mana tau kot2 streamyx dah kebah demam...

jawapannye.....

dia tulih kat situ...


"Wireless network connection is not connected"


hhhhhaaaaiiiihhhhh....
ni yang nak tuko jadi invisible nih!!!


penyudahnye....
ari Jumaat tu lansung xonline..
atau apa jua yang bersangkutan dengan internet.....



Pagi nih....
cadangnye..
dalam koi 7pagi nak call...


saje nak buat wake-up call...
untuk kastemer service diaorg....
tapi...
xsampai hati pulak...
riso plak kang ada yang masuk sepital sbb terkejut...

jadi..
koi 9 pagi barule teman telepon....
 meh layan sikit conversationnye tadik..


teman : Selamat pagi En. xxx....saya nak buat laporan menegnai talian streamyx saya yang xboleh digunakan sejak hari Khamis...
TM : tolong bagi saya no telefon rumah cik?
teman : 05-8xxxxxx...


bla..bla...bla dia check kejap...pehtu dia cakap...


TM  : mengikut rekod kami disini..talian streamyx cik memang xde masalah...semua boleh digunakan terutama di kawasan Lembah Kelang...
teman : huh??...Lembah Kelang...
TM : iye cik..mengikut rekod disini..cik tinggal di Lembah Kelang kan?


korang dengar tu..
kawasan Lembah Kelang....
bila plak dalam peta Mesia...
Taiping ada kat Kelang...???


teman : ooo...kawasan Lembah Kelang...encik boleh ulang balik x apa no telefon rumah yang saya sebutkan tadik?
TM : boleh..05-8xxxxxx...atas nama En. Azxxxx
teman : betul dah tu..tapi..setau saya la...kalo kod kawasannye 05 tu...di kawasan Perak..bukan LEMBAH KELANG...kalo Lembah Kelang..bukan mula dengan 03 ke?
TM : eh,..bukan Lembah Kelang eh?...mahapkan saya cik...saya check lagik sekali...mungkin data kami silap..

ko ngantuk ke dik?..
pepagi dah blurr nih...
hahahahahaha...
teman pon kompius...
sape yang keje dengan TM nih?
atau..
patutke teman apply keje dengan TM?


pehtu..adik tu kata lagik...


TM : maafkan saya cik...di sebahagian kawasan di negeri Perak ada kerja menaiktaraf untuk pengguna streamyx yang sedang dijalankan dari 18hb April hingga 22hb April.
teman : oo..macam tu..kalo xkeberatan..boleh saya tau di Perak tu..kawasan mana yang sedang dibaik-pulih?
TM : saya pon xpasti sebab tak dinyatakan di-sini..memandangkan cik xboleh menggunakan line streamyx cik..rasanye mungkin kerja menaiktaraf tu dibuat di kawasan cik.


huk-aloh...
cenggitu je alasan ko dik????


teman : xpe la kalo macam tu.time kasey bebanyak ye.
TM : time kasih kerana menghubungi TM




adeh...
memang teman cepat boleh sewel kalo bercakap dengan TM nih....


(beronline menggunakan berokband & lappy cik asbenn)

2 comments

Apr 23, 2011, 5:11:00 PM

hahaha..sadisss btol jwpn nye..bru nk gtau 05 tu perakk..dasat btol, ke lembah klang dh 05.. :D

Apr 23, 2011, 5:35:00 PM

syufaa : itu le pasey..akak pon terkojot..hahahaha

Post a Comment