Ahli Kelab Kad !!

Apr 15, 2013

Home » , , » Hujung minggu

Hujung minggu



bila duduk jauh,...katanya rindu..
takde sape nak sembang dengan dia kat rumah....
bergosip dalam henpone pon tak best katanya..
sebab tak dapat nak tengok ekspresi muka teman bercerita...
tapi,..bila balik kampung hujung minggu..
lain pulak ceritanya....




balik..balik..tido..tido..dan tido lagik...
teman baru aje start bukak mukadimah nak bercerita....
dia udah lelap tido...rindu amendenya macam nih....
ini namanya propa...




bila duduk sensorang,..
mulalah malas nak masak...
nak pegi kedai makan pon malas...
mujurlah mak mentua prihatin masalah nih...
maka,..setiap kali nak balik..
penuh tangan menantu dengan bekal....




gulai tempoyak,..ayam masak lemak cili api...
siap berbekal dengan nasi...
dengan harapan,..menantu sampai Taiping kang..
tak payah susah-susah masak nasi...
tapi dengan syarat..
balik ujung minggu depan,..angkut balik sumer bekas nih..
kalo tak,..terpaksalah isi lauk dalam plastik macam kat kedai...




sejak-sejak dah start bertapa di kampung nih....
teman perhatikan..
inilah aktiviti pagi-pagi mak & abah....








ceragem...
45 minit setiap sorang.....
kadang-kadang tu,..tak sempat time pagi..
bebila pon diaorang naik...
tapi syaratnya tak boleh makan dulu sebelum ceragem..
teman nak try naiklah lepas bersalin nanti...
mana tau,..kot boleh kurus cepat...


Apa itu ceragem?


CERAGEM merupakan alat kesehatan keluarga yang dirancang secara modern dengan menggunakan perpaduan ilmu kesehatanTimur dan Barat seperti URUT, KOP, SINAR INFRA MERAH JAUH serta CHIROPRACTIC. Kop sendiri menurut ilmu kesehatan Timur sudah dipakai sejak jaman dahulu dan sampai sekarang tetap mendapat pengakuan international. Chiropractic adalah ilmu kesehatan Barat yang saat ini sangat populer di negara maju karena mampu memperbaiki syaraf serta memperbaiki struktur tulang belakang.
Cara kerja alat ini berpusat pada tulang belakang, dimana seperti kita ketahui bersama bahwa tulang belakang adalah sumber kehidupan kita, dan merupakan pusat susunan saraf dan pembuluh darah yang berhubungan dengan organ tubuh lainnya, sehingga pada saat menggunakan alat ini akan dapat memperbaiki saraf yang bermasalah serta memperlancar peredaran darah ke seluruh tubuh.
Prinsip Kerja Ceragem :
Ceragem memperbaiki struktur tulang belakang, bagian perut, juga bagian - bagian tubuh lainnya melalui prinsip Ceragem yaitu Urut, Kop, Sinar Infra Merah Jauh dan Chiropractic. Ceragem membersihkan darah yang tercemar kotoran, melenturkan sendi yang kaku melalui kehangatan Sinar Infra Merah Jauh dan Kop, serta memperbaiki struktur tulang belakang (tulang bengkok) melalui Urut dan Chiropractic.

1. Urut
Urut yang terjadi melalui tekanan dari berat tubuh di bagian belakang. Inilah yang mengaktifkan syaraf dan melancarkan peredaran chi sehingga fungsi seluruh organ tubuh menjadi optimal.

2. KOP
Sinar hangat yang masuk sampai jauh ke dalam tubuh melalui kop akan mengaktifkan semua fungsi sel dan membantu menghasilkan darah segar yang baik serta membuat peredaran darah menjadi lancar. Sehingga tidak hanya memperkuat detak jantung, tetapi juga meningkatkan daya tahan tubuh. Oleh sebab itu kop sangat efektif untuk mencegah dan mengatasi segala keluhan.

3. Sinar Infra Merah Jauh
Sama seperti sinar kehidupan, mengatasi keluhan di tubuh kita dengan melancarkan peredaran darah dan mengurangi rasa sakit

4. Chiropractic
Memperbaiki tulang belakang yang bengkok dan bungkuk serta memperbaiki fungsi syaraf yang tertekan sehingga fungsi syaraf normal kembali.

Fungsi Ceragem :
1. Mendeteksi
2. Mengoptimalkan
3. Mencegah






kalo tengok deretan cawan & gelas kat rumah mak nih....
memang dah rasa macam duduk rumah duta nescafe....
sumer gelas ada tulis nescafe....
mak & abah memang penggemar kelab kipas nescafe...
dari muda sampailah sekarang...
nescafe tu dah macam air glucose...
sehari tak pekena nescafe,..boleh lemah sistem imun badan tau!!



tapi,..walaupon berderet cawan & gelas nescafe yang bersusun....



mak tetap berkenan dengan kole satu nih...
minum nescafe pakai kole nih..
minum air kosong pon pakai kole nih...
ntah hape yang best sangat kole nih pon teman tak pasti...
nantilah nak try sorokkan kole nih...







8 comments

Apr 15, 2013, 10:26:00 AM

ceragem tu apa? kole tu kalau minum air ais..dia sejuk giler..hehe

Apr 15, 2013, 10:52:00 AM

Banyak betul bekal utk menantu kesanyangan. Patut pun tiap minggu sanggup meredah jalan balik (actually tn. doktor tu rindu dgn anak/bini dia hihi...)

Baguslah mak/ayah Nini sebab dia celik kesihatan.. ambil berat semua ini.

Apr 15, 2013, 10:58:00 AM

kira cam pi pusat urutan moden la tu ek mak ngan abah tu kan.....
aku tak suka nescafe tp laki aku rasa nye cam addicted ..asek nescafe dan nescafe je

Apr 15, 2013, 11:40:00 AM

Salam nini..

seronok baca celoteh nini, macam2 cerita ada.. itu yg buat abang dia rindu tu.. he..he..

Apr 15, 2013, 11:56:00 AM

takde rindu ade gaduh je..kekeke..

Apr 15, 2013, 4:30:00 PM

mak & ayah awak boleh geng dgn saya lah! Kami hantu Nescefe!!! hahaha..Cuma, saya baru ada sebijik mug Nescefe...hahaha

Rinduuuu..mestilah suami awak rindu...Tapi penat...tu yg tido...hahaha

Eh, Dobot ikut balik kampung atau duduk Tepeng?

Apr 15, 2013, 9:05:00 PM

Ala cian tuan doktor letih tapi nak jugak balik kampung jumpa Nini. Bagi la chan dia nak tidoq, hehe.

Apr 17, 2013, 3:12:00 PM

salam tuan rumah..

sama la parents saya pun guna ceragem tuh..

lepas bersalin cuba la guna.. mula2 sakit lama2 badan rasa sedap.. mmg boleh kurus ooo..

tp drg tak minum air manis2 dh.. air suam semedang.. hihii

Post a Comment