Ahli Kelab Kad !!

Apr 28, 2013

Home » , , , , » My story about my name..

My story about my name..





Saya nak bagitahu....
ayah & umie dah capai kata sepakat...
bukan pasal nak balik raya kat kampung mana tahun ni...
tapi capai kata sepakat membuat pilihan nama saya...
umie kata..dia tak mau nama saya panjang sangat & macam omputih...
ayah pulak nak nama saya ada 3 suku kata..
dan setelah mereka bermuzakarah bersama...
nama yang dipilih oleh ayah & umie saya untuk saya adalah...


AHMAD ADAM ZHARIF B. AZRAAI


kata ayah,..maksud nama saya  * pemimpin yang cerdik *
InsyaAllah,..moga doa ayah & umie dimakbulkan..





Adik kepada CikMat..
Adam @ day 4



ketika saya dilahirkan...
ayah tak sempat berada disisi umie..
umie berjuang seorang diri melahirkan saya...
ayah masih lagik bertugas di Taiping..
terkejut sangat ayah bila dapat panggilan dari umie 
mengatakan beliau telah selamat melahirkan saya...
saya tahu jauh disudut hati ayah,..ayah rasa ralat sangat
tapi saya jugak tahu..
umie saya kuat semangatnya & sedaya upaya memahami situasi kerja ayah..
opah aje yang sempat temankan umie pagi tu...
terima kasih pada opah yang sentiasa ada untuk umie....




Alhamdulillah..
saya telah diazan & diiqamatkan oleh atuk saya...





 terima kasih atuk...







 malah mulut saya jugak telah dibelah dengan air zam-zam oleh opah
menggunakan cincin merisiknya....





terima kasih opah....








12 comments

Apr 29, 2013, 8:58:00 AM

Alhamdulillah..

sedapnya nama si comel tu.. pandai umie dan ayah pilih..

Apr 29, 2013, 9:16:00 AM

alhamdulillah moga semua selamat yee

Apr 29, 2013, 9:40:00 AM

Ameen, seperti namanya...umie yang tabah dan kuat, datuk nenek yang pengasih dan penyayang, semuga menjadi anak yang soleh.

Apr 29, 2013, 1:22:00 PM

Touching plk baca entry ni.uhuhu....
Jd anak yg baik ye Adam :)

Apr 29, 2013, 2:24:00 PM

Tak pelah ayah. Anak yang akan datang esok, ayah temankan umie pulak ya.
Cantik nama tu. Akak cukup minat nama adam ni. Ringkas dan senang sebut. Dik, ada soklan cepumaslah hari ni. Berapa jahitan dapat? Hihihi.

Apr 29, 2013, 4:50:00 PM

Akak pun rasa sayu baca entri ni. Semoga Ahmad Adam Zharif membesar sebagai anak yg soleh, amin..

Apr 30, 2013, 2:59:00 PM

Alhamdullilah...Semoga Ahmad Adam Zharif menjadi anak yg soleh, berbakti kepada kedua ibu bapanya, agama & negara..;)

Apr 30, 2013, 3:59:00 PM

nak tengok abang ngan adik posing.. hehhe..

afif jeles tak die ade adik ni??

Apr 30, 2013, 8:08:00 PM

Nama sedap.. Tahniah dari saya, selamat berpantang!!

Apr 30, 2013, 10:59:00 PM

alhamdulillah..sedap nama adam. pandai abah bari nama. Moga jadi anak yang soleh ye nak.. cayang dia tu..

May 2, 2013, 3:05:00 PM

seb baik ade opah ngan atok .... kan kan

May 2, 2013, 4:45:00 PM

bergenang air mata saya..ihiks

Post a Comment