Ahli Kelab Kad !!

Sep 22, 2011

Home » , » Bila ayah jadi cekgu...

Bila ayah jadi cekgu...

ayah mungkin jarang-jarang marah..
apatah lagik nak suruh-suruh..
nak tunggu suara ayah buat "soundtrack"??..
itu tak mungkin terjadi...
sebab "soundtrack" suara Ummie lebih sedap dari suara orang lain kat rumah...
hahahahahahha


tapi....
bila bab ilmu...
kasik aje ayah handle...
cakap banyak takde bila ayah mengajar...
"tongkat sakti" ayah aje yang "bercakap"...
tongkat sakti??.......
jeng...jeng....jeng...



meh tengok cerita bergambar meh...


Cik Mat bakal cukup 3 tahun 26hb nih...
sekejap aje rasanya budak kecik nih dah nak masuk 3 tahun...
kesan jahitan operate kat perot pon blom ilang lagik..
huk..huk..huk..


 Cik Mat dah start study sekarang..
kalo dulu study takat baca ABC,..123..
sekarang ayah dah upgrade sikit....


Cik Mat dah start kene menulih..
dah kene belajar cara pegang pensel dengan betul...
Cik Mat memang lambat sikit bab bercakap dengan lancar...
tapi teman terima semua kelebihan & kekurangan Cik Mat dengan se-redhanya...
mungkin Cik Mat lambat bercakap..
tapi bila bab menghafal...
Cik Mat memang terrer!



setiap kali bila Cik Mat study dengan teman..
dia lagik suka menyakat teman dari dengar apa yang teman ajar..
bila ditanya soklan..
dia menjawab dengan sengihan nak menyakat mak dia..
bikin teman tensen weh...
lain yang teman suruh tulih...
lain yang dia buat..
tapi bila time ayah mengajar..


elok aje Cik Mat kasik perhatian..
thats y sekarang ayah plak yang amik alih jawatan cikgu besar..


bila ayah mengajar..
"tongkat sakti" ayah tak boleh jauh...

 tongkat sakti ayah...


tongkat sakti nih...
ayah buat sendiri...
dia amik rotan dari dalam tanah kebun dia...
dia raut sendiri...
kasik cun-cun sikit...


dan hasilnya...

tongkat sakti nih..
amat berkesan dalam mendisiplinkan diri Cik Mat..
dari tak reti lansung..
pandai dah sikit-sikit..
*hebat cikgu tabika nih*


tapi..
lain orang lain caranya mendidik anak...
zaman sekarang tak sama macam 10 tahun yang dulu...
bukan macam zaman kitsa time bebudak dulu...
time dulu...
nak guna telefon rumah pon takot...
tambah takot lagik kalo telefon rumah berbunyik..
buatnya kengkawan call..
pehtu abah pulak yang angkat telefon tuh...
cam nak terkencing rasanya!!...


bebudak sekarang..
baru darjah 2..
dah pakai I-phone!!
selamba aje bawak g sekolah...
advance giler!!!



5 comments

Sep 22, 2011, 11:01:00 PM

bagusnya...nanti nak belikan Irfan jugalah. Tapi Irfan tak boleh bagi tumpuan macam cik mat ;)

Sep 22, 2011, 11:46:00 PM

macam ngajo ngaji.. kalo salah terus kene je.. huhuhu.. takut le ngan ayah die ni.. kat spital pegang jarum.. kat umah pegang rotan.. hehehhe..

Sep 22, 2011, 11:53:00 PM

kak najwa + eda: biar garang sekarang..asalkan nanti anak jadi "orang"..tak sanggup nak tengok anak kita dikutuk org lain.. :(

Sep 23, 2011, 8:58:00 AM

itu musti kes boypren tipon, tp ayah yg angkat tu... kannnnn...

bagus lah cik mat.. dpt cikgu best.. lemah semangat nak ajar mi-cah menulis.. lain keroje nye.. nak mntak tlg cikgu tadika tlg rautkan sebatang bawak blk seremban laaa..

Sep 23, 2011, 11:24:00 AM

o0o cikmat tua 3hari je ngan Fahim ...

ngan fahim klu kite kuarkan rotan die plak yg rotan kite...huhu

Post a Comment