Ahli Kelab Kad !!

Jan 13, 2011

Home » , » Memorable Anniversary Contest by Lelord

Memorable Anniversary Contest by Lelord


tercapai jugak hasrat teman nak join contest Mama Najlaa nih...
biarpon dengan hidung seseme...
teman gagahkan jugak diri buat entry nih...

memorable anniversary...
teman dulu masa kenal cik asbenn...
xdapat pon dating2...
cik asbenn di Kuala Terengganu...
teman di Kuala Lumpur...
tapi..alhamdulillah...
jodoh kami kuat...

ingat lagi masa memula cik asbenn ajak 'kawan'..
dia tanya senang aje...
'awak nak kawan dengan saya x?..kalo awak xnak kawan dengan saya sekarang..esok lusa saya tanya lagik awak nak kawan dengan saya x eh'..
huh...ada ke orang nak ajak couple tanya cenggitu??!!!..
gile xromantik laki den!..hahahahahaha

sejujurnye...
bukan senang nak paham perangai teman...
memang....teman seorang yang gila-gila!!!
ketawa tu sentiasa..happy ajer..
a bit brutal kadang-kadang..
tapi...hakikatnye...
kalo diselam pakai alat snorkling hati teman nih...
teman sebenarnye seorang yang keras kepala...
degil,terlalu independent...cepat naik darah!!!..
serius!!..tapi..teman jugak cepat sejuk...
jugak terlampaulah murah hati...
rela berlapar asalkan dpt tolong orang lain..
teman boleh jadi seorang yg amat sentimental..dan dalam masa yang sama...
teman boleh tukar menjadi seekor singa yg menanti mangsa untuk diterkam!!...

bukan xde bagitau pada cik asbenn masa memula kenal dulu...
sampai percik-percik air liur bagitau dia...
tapi...cik asbenn kata...
luaran aje nampak teman 'SOMBONG'..
tapi..dalam hati..umpama pasir yang bersih...

kami mula menjadi KAWAN lain patern pada 14 Februari 2005..
hanya henpone yang menjadi talian hayat untuk hati...
kalo henpone rosak..
memang sangap la jawabnye...
tapi..sik baik la cik asbenn guna postpaid..
jimat kredit den...hahahaha
tapi...
PJJ ni menduga kesabaran..kesetiaan...
kene tahan mental,fizikal..
perlu jadi hati batu,mata tuli jugak!!
yelah...orang lain...hujung minggu..
g dating..tengok wayang..
den??...tongkat dagu tepi balkoni lagik baik..
xpon,..layan buat taik mata..wakakakaka

bergaduh?..tu biasa...
maunye xbergaduh..tepon dekat 80 juta kali...
mesej dah berjuta2 dalam voicemail..
tapi,..angkatnye..replynye idak...
tu time..baling henpone dari tingkat 11 rumah sewa pon...
dah xrasa ape dalam hati...
rasa PUAS!!!!
gitulah penangan bila SINGA mengamuk...
singa mengamuk marahkan sang kancil yg tido keletihan sebab onkoll...
sengal btol....

cukup setahun kami jadi KAWAN lain patern...
cik asbenn ajak bertunang...
xterkujat ko rasanye...
dat time...teman baru 23 taun..
cik asbenn dah 28taun...
huh??..camno nih....
dah ready ke??..masak pon tunggang terbalik lagik...
lepas pikir panjang2...mintak pendapat mak-bapak...
sumer tunjuk 2 thumbs up!!..
oh,NO!!...belum puas lagik hidup membujang...
tido bongkang sampai tgh hari..
jalan-jalan ukur Mid Valley sampai ke malam...
bolehke nak readykan diri dengan komitmen???
lepas muhasabah diri...teman terima kenyataan dengan bukak dada...
seru teman dah sampai...
terbetik detik dalam hati...
ada jugak orang yang nak kat aku yang xsanteq rupa..
sebab apa cakap macam nih???..
sebab ex-gf cik asbenn yang dulu tobatt cun!!!!
sekarang dah selamat jadi misi & ibu anak satu pon...
kekekekekeke....

10.06.06 tarikh kami bertunang...
bersamaan dengan tarikh lahir MIL...
cantik kan tarikh yang MIL pilihkan...
sape yang paling hepi??
of cos la mak,abah,atok,opah,MIL,cik asbenn...
teman??..hepi jugak tapi takot yang lebih banyak..
takot xdapat nak buang semua perangai hudoh...
bantal..xmungkin lps ni kita dpt berchenta lama-lama lagik...
harus train diri dari sekarang!!!

kami bertunang xlama...
janjinye dulu setahun...
ni atuk teman yang bagi kata putus...
memandangkan teman cucu yang sulung..
atuk & opah orang yang paling excited berbanding mak,abah...
tapi..xdapatle nak setahun...
lajak jugak sampai setahun 2 bulan...
biasala...bukan senang nak chop mohor tok kadi...
ramai sangat orang kawen time cuti sekolah....

tanggal 14 Februari 2007...
Anniversary kami yang ke-dua...
masa tu...cik asbenn dah selamat bertukar..
dari Kuala Terengganu...
ke Kuala Selangor...
still sama...faktor masa..jarak..dan tugasan kerja masih lagik menjarakkan kami...
masih jugak xde istilah dating...
mana nak dating kalo standby semanjang kat klinik..
nyampah!!!!!
even cari barang hantaran kawen pon cari asing2 tau!!
melainkan cari kain baju akad,pepium & kasut je dpt sama-sama...
tengoklah..belom kawen lagik dah tau camne hazabnye indah kawen dgn insan yg ada pangkat DOKTOR depan namanye....

masa anniversary ke-dua...
14 February 2007 jatuh pada hari Selasa..
memang xberharap dalam hati dapat sambut bersama...
tapi..dalam hati tetap berdoa..
moga kami diberikan kesempatan untuk celebrate buat pertama kali...
setelah bergelar KAWAN lain patern merangkap TUNANG...
Alhamdulillah..
Allah makbulkan doa teman...

kebetulan hari tu...abes keje lambat...
biasalah...pulun OT nak kumpul duit buat belanja kawen..
memang cik asbenn ada call..tanya di mana...abes keje pukul berapa..
tapi..xmenyangka ada suprise dari dia..
turun dari opis..nampak di lobi..
ada Toyota Vios hitam menanti..
tergerak dalam hati...sapelah orang tu...
tolak aje pintu keluar..nampak cik asbenn tepi tembok tunggu teman!!!
rasa cam nak lompat bintang time tu jugak!!!!!!!
hahahahahahha.....gile kan...

tau ajelah 14 Februari...sumer tempat fully booked...
dari cinema...restoran..membawakla ke fastfood...
sumer layan nak berchenta...
jadi bergerakla kami ke KL Sentral...
lepas membaham makan kat Chicken Rice Shop..
gile ramai orang kat CRS!!!
lepas makan..lepak la layan sembang..
kat tempat orang tunggu nak naik komuter...
berdepan dengan kedai buku...
giler xromantik sambut anniversary cenggini..hahahaha

masa duduk-duduk tu la...
sembang-sembang...
sekali cik asbenn keluarkan sumting dari poket dia..
ingatkan dia nak tunjuk apa...
suddenly..dia hulur kotak..pehtu dia cakap...
"Happy Anniversary!!"
tergam jap mulut teman!!!..
xtau nak cakap apa..
mana xnye..teman xde pon sediakan hadiah pape..
jalan lenggang2 bawak handbag kosong aje..
yang ada cuma lipstik,bedak,kunci umah,ic,henpone,duit syiling ajer...
gitule sengkeknyer teman dulu...hahahahaha
*D,..dulu xmalu ke kawan dgn i yang sengkek nih??...kikikiki*

bila bukak kotak yang berbalut tu...
terkejut sangat2!!!!...

cik asbenn bagi rantai & loket emas

rasa nak marah pon ada..
yelah...tarikh nikah dah dekat....
6 bulan aje lagik..
nanti nak nikah..batal air semayang..
nak sarung cincin lagik...
lepas kawen..pon still nak teruskan hidup..
kenapa membazir macam nih????!!!....

bila tanya pada cik asbenn...
dia kata...selama kami berkawan..
dia xpernah bagi sumting special pada teman...
dia hargai sangat2 kesabaran,kejujuran teman selama berkawan dengan cik asbenn...
payah sebenarnye kaun Hawa nak tahan kawan dgn cik asbenn...
sebab????....dia suka main psycho!!!!!!!
mana yang xtahan...memang angkat kaki....
tu sebab dia susah nak ada makwe..

tapi..bila jumpa teman...
yang paternnye lain dari yang lain...
dia jadi tertarik hati...
biarpon nampak kasar...cepat naik hangin...
clumsy...dan sombong..
tapi...dia bahagia..
bahagia kerana ada orang yg boleh membahagiakan dia dengan cara teman sendiri...
paling bahagia bila dgr teman berceloteh xhenti2..
rasa cam dengar radio bateri xpayah tukar seumur hidup!!...
wakakakakakaka....

terharu sangat bila dengar cik asbenn cakap macam tuh...
xsangka....rupanye...
cik asbenn ni romantik jugak....
paling best dia kata...
masa batal air semayang nanti...
dia nak buat kejutan kat teman....
macam biasa...kene tayang muka blurr dulu..
hahahahaha....

sampaila tarikh yang di nanti...
17 Ogos 2007..
lepas Isya'..
dirumah teman sendiri...
abes akad..baca ikrar sumer..
sesi batal air semayang.... 
apa kejutan yang cik asbenn janjikan??
jangan terkejut eh Mama Najlaa....

standardla kan kalo orang batal air semayang cium dahi...

teman pon nak jugak cium dahi..

tup..tup..lepas cium dahi....

nah...


dia cium pipi!!!!!....
rasa cam nak sorok muka dalam songkok cik asbenn...
sebab??...malu hamat-hamat...!!!!!
tetiba nak jadi invisible...


sape yang paling hepi bila selesai majlis nih...

emak!!!...hepi sebab dapat menantu sekepala dengan dia...


sape yang paling sedih??....

abah!!..sebab buah hati yg selalu berkepit celak ketiak dia dah jadi milik orang lain..sob..sob...uwwwaaaa....


last but no least...
buat cik asbenn...
since Nini dapat hadiah anniversary nih...
sampaila sekarang..
xpernah Nini tanggalkan melainkan untuk dicuci..
dan masa Nini bersalinkan Afif dulu...
D xpernah jauh dari hati Nini...
sentiasa dekat...
seperti dekatnye loket rantai nih di dada Nini...
Nini mungkin nampak brutal..
dan jarang2 sangat jadi romantik...
tapi...D lebih mengerti maksud romatik Nini dalam setiap perkara yang Nini buat...

sarang hae D...


okeh..Mama Najlaa....
wa-tammat sudah cerita teman....

3 comments

Jan 13, 2011, 10:31:00 PM

baca n3 ni perasaan saya bercampur adukk jap kelakor jap hepi jap rasa terharu..very nice love story. Moga2 berbahagia hingga akhir hayat. Amin

Jan 13, 2011, 11:00:00 PM

tq Sis....
moga rumahtangga kita sama-sama bahagia..

Jan 14, 2011, 2:19:00 AM

ekekeke aah la..jap nak tergelak..jap rasa cam terharu...mcm2 perasaan nih

good luck yek

Post a Comment