Ahli Kelab Kad !!

Jul 12, 2013

Home » , , » Puasa punya cerita

Puasa punya cerita



sekejap aje dah masuk 3 Ramadhan...
alhamdulillah..tahun ni Abam Mat dah mula berpuasa...
hari pertama pose suku hari + suku hari...
dari pukul 8pg sampai 12 tgh hari 
pehtu sambung dari pukul 1pm sampai time berbuka..
jenuh jugakla memujuk dia supaya bertahan sampai berbuka...
asyik la dok tengok jam pehtu kata....
" jam tu dah rosak la umie..dah boleh makan dah ni"



asyik dok tanya..
apasal takde makanan atas meja?..umie tak masak ke?
chef cuti bos..waktu memasak bermula pukul 5pm...



hari kedua puasa pulak..
angkut semua ahli kabinet pegi jenjalan....
temankan cik abg buat kad bank baru..
pehtu terus panjat Tesco...



hidung sama brand?...close up sikitttt.....






 adik baju belang biru ni sangatlah ramah....
tapi ramahnya cuma dengan umie sahaja....
walaupon tak paham apa butir sembangnya..kita hentam ajelah dik...
oh lupa...dia jugak sangat pandai buat cemik bibir sebijik macam anak Tomok!!!!



camni haa...sebijik!!!!
rasa nak cubit-cubit aje bibir dia tu..biasa tu..hahahahaha







 seksa betul nak amik gambar dengan anak bujang sorang nih....
jerihh ko asyik nak kene jeling je baru betul2 dia nak sengih...
kalo gigi rompong takde tu..lainlah cerita..
ini gigi penuh!! apasal pulak segan nak sengih?..kompius btol!






 epad tu lah yang diangkut ke sana ke mari....
tau guna ajer..bila takde bateri buat tak tahu...
pehtu bila nak main balik tanya umie epad kat mana & apasal takde bateri...
hape ekau ingat umie ni gps bergerak??
lenkali nak suruh lilit charger epad tu kat pinggang....





disebabkan tau dah nak pegi jelajah Tesco..





maka,..orang berpuasa disuruh duduk dalam troli demi mengurangkan penggunaan tenaga...
tapi..kalo dah budak namanya....
pukul 2.15pm camtu dia dah start buat drama air mata..
mintak nak berbuka sebab dahaga la..kaki kebas la..mulut panas la...
ahmad nak demam la...ahmad sakit lutut la....
hadeeeiiiiiii......tarik napass...hembusss....
kalo tak berapa cukup tahap sabarr..kompem dengan teman pon bukak poser..
hahahahahahaha





hasil menangis selama 30 minit...
amik ko..sepet mata!!
maka,..berakhirlah pose Abam Mat pukul 3pm...
sebagai hadiahnya..umie belanja makan nasi ayam...
kata Abam Mat,..arini dia nak cuba pose sampai pukul 7.30mlm
takpe...kita cuba,Mat!!



dan seperti biasa..
adik ini menemani kami bersahur sambil membuat putaran badan 360 darjah....
baru masuk 3 ramadhan tapi...
mata teman dah serupa macam adik beradik panda....
tapi cantik sikit la teman dari diaorg...
dikala Abam Mat & ayah menyambung tido semula selepas bersahur...
teman pulak.....



membuat forum lawan bercakap dengan si Adam...
mata umie ni dah la sepet..bila tak cukup bateri mata..
bertambah lagikla tahap sepetnya dik...





bila sumeorang dah pegi keje..dah pegi sekolah.....









 heaven kemain dua beradik tido....
ate,..sape nak tolong umie sidai kain? sapu sampah?
cer cerita..cer cerita....





wakil rakyat takde buat lawatan pagi nih....
maklomlah..semalam sentap sebab kalah main tarik tali tape dengan teman...
orang sebok nak ukur lilit pinggang...
dia pon sebok nak kejar hujung tali tape tu....
maka,..pagi ni YB mogok...

























10 comments

Jul 12, 2013, 10:12:00 AM

Kita pun lapar Nini apa lagi budak baru nak belajar puasa. Ikut cara kakak tak paksa anak puasa. Tapi kalau solat memang kakak paksa. Tapi mungkin anak kakak perempuan ada rasa malu kalau tak puasa tu yg mereka bertahan walau baru 5-6 tahun.

Bagi CikMat buku cerita yg tebal sikit biar dia khayal membaca. Layan biar dia lupa nak makan... Itu cara kakak dulu.

Jul 12, 2013, 10:35:00 AM

pandai wakil rakyat ni mogok yee..

Jul 12, 2013, 10:59:00 AM

amboiiii kemain lagi big bos tido :)

Jul 12, 2013, 11:14:00 AM

Hahaha..kalau baca entry Nini mesti gelak...memang betul2 tido Adam n Dobot tu ya

Jul 12, 2013, 11:59:00 AM

Sedap betui tgk adik tido....berdepang tangan terkangkang kaki..wuhuu...


Jul 12, 2013, 2:23:00 PM

syoknye tengok adam tido.. serius sebijik adam macam ko.. kopi pes.. hehehhe..

Jul 12, 2013, 3:45:00 PM

haha..kelako..

Jul 12, 2013, 4:44:00 PM

wah cik mat dah belajar posa ek .. alahai fahim belum lagi ... tahun depan la tahun ni cam die tak paham pepe lagi ...


Jul 13, 2013, 11:45:00 AM

salam kak nini..ni nani ni.. hehe..akhirnya jumpe balik blog kak nini.. alalala tomey2nye adik cik mat..hehehe

Jul 13, 2013, 1:46:00 PM

Sejuk mata tengok Adam dalam entri ni :)

Abam Mat jangan majuk, tengok abam Mat, acik Dineh rasa ceria :D

Amboi Dobot, Adam tidoq, dia pun nak tidoq jugak, haha!

Post a Comment