Ahli Kelab Kad !!

Feb 14, 2011

Home » » Antara skop keje H.M.

Antara skop keje H.M.

Kalo dah pegang jawatan House Manager....
banyak skop pelajaran keje sebenarnye...
bukan takat memasak ajer...
dan settlekan segala urusan rumah...


Skop pelajaran keje House Manager jugak merangkap...
jadi cekgu Tabika utk Afif...
kutip bil & stadi bil-bil setiap bulan...
check time check-in & check-out Dobot...
tu blom masuk lagik kalo kene jadi runner anta barang kat cik asbenn....
huh!...
besar weh tanggungjawab House Manager...


Satu lagik skop pelajaran keje House Manager...
yang teman paling suka menyampah sangat nak buat....


KENE  CUCI  TAH !!!


Teman jenis yang bawak kereta...
bukan stok suka langgar air tanpa sebab...
dan jugak..
bukan stok suka mengotorkan kereta tanpa sebab....
kalo kata....
seminggu tu xde hujan..
mmg xde la kotor TAH tu...


kalo takat lap-lap TAH tu buang debu...
xde hal beb...
tapi....
kalo bab kene cuci yg betol-betol punye cuci...
apatah lagik kalo insan yang buat TAH kotor tu bukan teman...
memanglah boleh sakit jiwa....


cik asbenn bawak TAH g masuk bendang semalam...
g tangkap ikan haruan...
cuba korang bayangkan...
tayar penuh selut...
divider tepi pintu penuh tanah..
karpet alas kaki penuh dgn macam2 khazanah...
bonet kereta dah bau cam pasar...
ko xrasa cam nak sakit jiwa!!!


bila disuruh cuci....
jawapan dia..
NANTI KANG....
dari tengah hari tunggu cuci...
sampai ke petang...
blom jugak TAH tu di cuci....
dari petang...
membawak ke maghrib...
still lagik xbercuci...
xke psycho namanye!!!!!!......


arrrggggghhhh.....
asbennku...
haruskah buat cenggini...??..
menci arr...
menci..menci....
xpe..xpe....
u wait n see keh!!


lalu....
esok paginye...
operasi pon dimulakan...
suh cik asbenn layan Afif...
dia kalo dah ada Ayah...
bukan nak geng dengan teman...
g la golek2 atas tilam depan tv dengan ayah...


cari mp3...
sumbat earphone dalam tinger...
pasang lagu....
nyanyi sambil basuh TAH....!!
siap jemur..
polish bagai...
lencun ketiak ko...
hahahahahahaha....
tapi...
kepuasannye xterkata..
bila tengok TAH kembali menyengat..


xterasa bahang panas atas kepala....


petangnye....
cik asbenn bersuara..
dengan suara ala manja....



" Nini...D nak pakai kereta d tangkap ikan haruan kat bendang dengan Samsul"..

teman jawab dgn penuh rasa chenta dalam hati....

" NO..pegi aje bawak BJS "


hahahahahahhaa.....
rasakan....
kemain bijak dia...
bila TAH tu dah bersinar-sinar...
ada hati nak pinjam....




kejamkan?...

YES.. I am...


4 comments

Feb 14, 2011, 9:09:00 PM

tiba2 TAH menjadi pujaan hati ini..

Feb 15, 2011, 10:10:00 AM

heheheheh.... Bambam bee tak penah cuci pun. tu memang keta bawak gi masuk utan.

Feb 15, 2011, 1:04:00 PM

berkilat wooo.... uish, tak bahye ke nampak no plat keta gitu??

Feb 16, 2011, 3:11:00 AM

macam bau kedai tu.. kalau mira malas nak basuh2 kete ni.. selalu hanto bagi orang cuci je.. sebab, kalau encik suami nak gune, tak de laa teman sakit jiwa dan rage kan hehehe

Post a Comment