Ahli Kelab Kad !!

Aug 18, 2011

Home » , , » 48 bulan.....

48 bulan.....

~ entry ini adalah agak jiwang..
berhari-hari berkarya mencari mood..
baru boleh dapat isi penting & kata pengikat entry nih....~

sila tekan pangkah jika anda tidak mahu meneruskan pembacaan..
terima kasey!!!



khas buat sang suami...



genap arini....
48 bulan kita bersama..
bersama mencorak kehidupan kita...
memperbaiki & menaiktaraf hubungan kita zahir & batin..
dari segala kekurangan..kelemahan...


terasa macam baru lagik daku menyandang jawatan isteri...
masih terbayang-bayang lagik merah meyalanya inai di jari..
terasa lagik keasyikan memakai baju songket..
yang paling penting...
masih terasa lagik kebas pipi nih bila kuncupan di dahi & pipi diberikan oleh sang suami ketika membatalkan air semayang selepas akad nikah dulu ..
tapi..rupanya...
4 tahun sudah berlalu..
namun..
tarikh 18 Ogos masih utuh dalam ingatan....



kita sama-sama mengangkat ikrar..
di depan tok kadi...serta di hadapan ibu-bapa kita..
akan menempuh dugaan,cabaran bersama...
mengimbangi kekurangan & kelebihan masing-masing...
ibarat cubit peha kanan...
peha kiri turut merasa pedihnya....



masih lagik terasa...
gigilan tanganmu sang suami sewaktu menghulurkan duit mas kawen...
kononnya kipas duit yang dikau buat khas untuk isterimu..
kelakar + terharu..
tambah nak ketawa..
bila sang suami menyinsing lengan baju melayu..
kononnya nak cover nerbes...



masih terasa silaunya..
simbahan cahaya cincin kawen yang disarungkan di jari manis daku...
masih terbayang lagik saat manis itu...
tangan kita masing-masing sejuk beku macam ais!!



menghormatimu sebagai suamiku...
sebagai seorang lelaki yang sanggup memikul tanggungjawab..
untuk membimbing & mendidik sang isteri...
daku tunduk mencium tangan sang suami...
nawaitu di dalam hati...
moga daku mampu menjadi isteri yang baik..yang taat..
yang menjaga maruah & air muka sang suami...
serta menjadi isteri yang solehah...
agar beroleh peluang di syurga bersama suami...



di-suruh cuma kuncupan di dahi...
tanda me-menterai hubungan kita...
seperti mana yang dilakukan oleh pasangan lain yang baru menikah...
tapi...




sang suami "upgrade" sikit....
saje nak kasik gempaks majlis....




turut memberikan kuncupan di-pipi...
dah serupa kene kejutan elektrik sang isteri masa nih...
keras badan...fuhh!!




selesai acara kita....
bergeraklah sang suami & isteri mengadap ayahbonda...
mereka yang bertungkus-lumus memastikan majlis berjalan lancar...
yang juga memastikan...
majlis akad kita akan sentiasa menjadi kenangan indah seumur hidup kita...


mak sang isteri yang riang tersenyum...
tiada titisan air mata...
cuma senyuman penuh kesyukuran...
hajatnya untuk melihat anak sulungnya mendirikan rumahtangga dah tercapai...
Alhamdulillah...

terima kasih mak untuk segalanya....



tak lupa jugak...


ibu sang suami...
yang menerima daku dengan tangan terbuka..
yang mengizinkan anak harapannya ( anak sulung ) menikahi daku...
terima kasih mak...
tunjur ajarmu amat daku hargai...




kedua-dua mak nih...
tiada esakan & air mata yang keluar..
cuma tersenyum dengan rasa syukur...
syukur kerana semuanya selesai dengan sempurna...




tapi..
bila sang isteri mengadap "buah hati" yang  dikasihi..
secara spontan sang isteri menjadi sebak...
melihat matanya yang merah...
cukup untuk menggambarkan betapa sebaknya dia....
betapa walang & sayu hatinya..
anak gadis yang dibelai dari kecil...
ditatang bagai minyak...
telah diberikan hak penjagaannya kepada lelaki lain...



abah!!
daku peluk erat dia..
tanda menyatakan...
tempat beliau tak hilang dari hati seorang anak...
beliau tetap daku kasih sehingga hujung nyawa...
beliau insan yang sentiasa ada berkongsi suka duka...
melihat abah menangis...
membuatkan daku turut teresak sedih...
sedarlah si anak disaat ini...
si anak bukan lagik "hak milik" abahnya...
tiada lagik manja..tiada lagik tocang rambut..
tiada lagik sugar daddy...
Allah saje yang tahu bagaimana perasaan kami...



ketahuilah sang suami...
isterimu amat menyayangi lelaki ini...
lelaki yang membesarkan isterimu dengan kudrat & tenaganya...
kasihlah dia sepertimana dikau mengasihi arwah ayahmu dulu...


suamiku.....


sekejap saje rasanya kita melalui 48 bulan...
48 bulan...
masih jauh lagik perjalanan hubungan kita...
masih banyak lagik benda yang perlu kita kecapi & usahakan bersama...
moga Allah memberikan kita lebih masa lagik..
untuk terus mengecapi kebahagiaan & kejayaan..
moga dikau terus bahagia wahai sang suami...
bahagia dengan limpahan kasih sayang isterimu....
bahagia dengan seadanya kita..
bahagia dengan segala susah senang yang kita lalui...




redhalah wahai sang suami...
bahawasanya...
setiap kejadian yang melanda dalam hubungan kita...
cumalah dugaan dari Allah untuk menguji keutuhan hubungan kita & hubungan kita denganNYA..



19 Ogos 2007



26 Ogos 2007



Selamat UlangTahun Perkahwinan Yang Ke-4 En. Azraai Ali...
terima kasih untuk semua kenangan yang kita ada....
baik dari segi kenangan manis & pahit...
moga kita akan terus saling memimpin tangan hingga hujung hayat kita..
Amin..




**berjenuh lap air mata menyudahkan entry nih **



13 comments

Aug 18, 2011, 9:36:00 AM

wahhhh.. aku bace pon sahdu.. smoge kekal hingga ke sorga.. aminnnn..

Aug 18, 2011, 10:00:00 AM

aku gigih tekan kalkulator 48 bahagi 12 jd baper... hehhehee...

nok, sebak plak aku baca entry ni...

selamat ulang tahun perkahwinan buat nini d bersama suami.
semoga kebahagiaan ini milik kalian buat selamanya...
amin...

Aug 18, 2011, 10:18:00 AM

moga berbahagia hingga ke anak cucu...Happy Anniversary Nini D...

Aug 18, 2011, 10:31:00 AM

letak sticky post sampai 26 ogos entri ni :)

selamat menyambut ulang tahun perkahwinan dear.. wah kejap jer setahun... setahun dah kenal nini.. ingat tak tahun lepas lulu org pertama yang wish??? wee.. semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat, dan bakal dihiasi dengan lebih ramai anak lagiiiiiiii.....amin

Aug 18, 2011, 10:38:00 AM

happy anniversary!! semoga berbahagisa hingga ke anak cucu.. bila cikmat nak dpt adik nie?hihi

Aug 18, 2011, 1:08:00 PM

aish...lap air mata juga nih ;)


.
.
semoga berbahagia selalu~


(baru tahu emy ngan eda kawin selang sehari je)

Aug 18, 2011, 4:03:00 PM

tahniah...moge kekei ke anak cucu...

Aug 18, 2011, 9:17:00 PM

gugur air mata ckin ble baca, sebak rasanye lbh2 lgi cmpai tang "abah" 2 ckin pn sma gak mmg rpat gler ngan abah skiranye cmpai jdh ckin pasti situasi ckin sma ngan Nini huhuhuhuhuhu......

Aug 19, 2011, 12:32:00 AM

alamak.... romantik la walaupun dah 4 tahun.... semoga berkekalan dan berbahagia sehingga ke anak cucu yer kak...
harap2 isteri gary nanti sweet2 macam akak.... huhu~.....

Aug 19, 2011, 10:51:00 PM

mekchu tertinggal...

happy belated annivasary.. senyum2 baca taw.. kelako lah ayat2 kat situ.. last tu ada sedih skit..

Aug 20, 2011, 10:58:00 AM

oh sedih pulak bila baca..

Aug 23, 2011, 1:25:00 PM

huh...syahdu la plak...hehehe...happy anniversary...mmg makin lama bersama makin byk pengalaman yg kita lalui bersama makin kukuh hubungan suami isteri tu....semoga kekal hingga ke syurga.....

Aug 23, 2011, 1:27:00 PM

huh...sebak la plak....semoga hubungan berpanjangan dan berkekalan....semakin lama bersama makin byk yg kita tau baik buruk pasangan kita...tapi terima lah semua seadanya....happy anniversary dear

Post a Comment