Ahli Kelab Kad !!

Jan 5, 2012

Home » » CikMat vs sekolah part II

CikMat vs sekolah part II

entry arini semua berkaitan dengan ragam orang sekolah...


sebelum pegi sekolah..

pukul 7.45pagi... 
abaikan muka sembap itu...


sesi nak kejut bangun pagi tu..
tak la susah sangat...
cuma jenuhla memujuk dia..



balik sekolah....

"Umie,..susu satu botol,pls!!! "


prestasi pegi sekolah arini lebih baik dari semalam...
semalam lansung takmo berenggang....
dok pegang la kaki kita ni kuat-kuat..
mungkin sebab ayah ke'chenta'an ada semalam...
tu yang dapat buat 'drama' lebih...


arini..
Umie aje yang mengiringi CikMat ke sekolah....
ajak dobot sekali tapi dia buat tak layan aje...
ala,..bukan jauh pon sekolahnye...
lorong depan rumah ajer..


Tadika PASTI


masa memula sampai kat tadika tadi..
CikMat still boleh senyum-senyum sebab ada ramai geng tengah main..
elok aje CikMat lepas dari pagar utama,..
terus cikgu tutup pagar..
biasala...kes takmo anak murid lari balik rumah...


teman pon pelan2 menyorok belakang tembok pagar...
nak tengok jugakla reaksi CikMat macam mana...
selang 2-3minit lepas tu..
teman dengar dah CikMat buat 'karaoke'...
lagu dia yang paling best..
"umie...umie..umie.."


mak dengan anak...
sesama bergenang air mata weh!!...
sob..sob...uwaaaaa......
tu pon teman cover dengan buat muka senyum..padahal dalam hati dah hujan lebat!!
hadooii....tabahlah wahai perasaan..


tapi..
cikgu tadika tu rileks aje...
pelan2 dia pujuk CikMat..
bebudak yang ada kat sana pon..
sesama pujuk CikMat..
ada yang datang peluk bahu...
ada yang lapkan air mata CikMat...



tak sanggup nak tengok lelama drama CikMat..
teman terus balik rumah...
keje rumah satu hape pon tak buat lagik..
sambil buat keje rumah..
terasa kosong sangat rumah teman...
selalu pagi-pagi ada aje sesi tazkirah pagi sebab ada orang taknak mandi..
arini....sunyi sangat rasanya..kosong!!


payahla nak teman describe camne perasaannya....
dari lepas lahir sampaila dah tak pakai pampers..
teman yang hari-hari melayan kerenah dia..demam dia..
kami dah biasa berperang..bergaduh..berjalan..makan..tido sesama...
CikMat tak pernah tinggal dengan pengasuh..
jauh sekali nak tumpang tinggal dengan jenjiran..
susah senang teman memang CikMat la yang ada (kalo ayah keje)
tup-tup arini CikMat dah pegi sekolah...


sesi sekolah minggu ni dari pukul 8pg sampai 10.30pagi...
masa nak amik CikMat balik sekolah tadik...
serius teruja..
bukan anak yang teruja tapi mak yang lebih over!!
hahahahahha...


sampai sekolah tengok Cik Mat tengah tido..kata cikgu..
badan CikMat panas...macam demam (memang dia demam!)
dah penat menangeh tadi..CikMat tertido atas peha cikgu dia....
(hadoi la...sadis btol rasanya!)
tapi kata cikgu..CikMat ok..
takde la menangis meronta-ronta..
menangis tahap boleh dipujuk lagi...


moga CikMat tak serik nak pegi sekolah esok...
kalo esok CikMat buat drama korea pulak...
campur plak sikit2 drama hindustan...
kompemla ada yang masuk sekolah tahun depan..!!


* tujuan UTAMA teman & cik asbenn hantar CikMat pegi sekolah tahun ni..
sebenarnya...
cuma nak exposekan dia dengan dunia lain..
supaya CikMat tahu..
ada dunia lain selain Umie...
kami nak CikMat lebih pandai berkawan..
bukan umie,ayah & dobot aje kawan CikMat...
itu matlamat utama hantar CikMat ke sekolah tahun nih*






7 comments

Jan 5, 2012, 4:12:00 PM

Umie yg rindu lebih ni :)




Irfan belum lg,tahun depan kot, sebab xde orang nak ambil tghari.

Jan 5, 2012, 4:54:00 PM

hahahaha...stendetla kak...umie kan 'queen'

Jan 5, 2012, 4:58:00 PM

cik matt.. jgn lah sekolah dulu.. jom lah buat kerja2 kampung dulu mcm mi-cah.. uwaaaaa sedih pulak bila baca anak2 sebaya mi-cah semua dah dihantar kesekolah.. dan kalau kami nak hantar anak ke sekolah mmg itu lah tujuan nya!!!

Jan 5, 2012, 5:02:00 PM

Gi sekolah dah yer... samalah Dina pun gi pasti.. Mudahan anak-anak Kita mendapat Ilmu yang dipelajari

Jan 5, 2012, 5:19:00 PM

pasni antar dobot lak pi skulah..

Jan 6, 2012, 10:00:00 AM

ui! umah baru nampak....okla tu...kalau sunyi sangat kene tambah cik mat junior la pulok..hehe

Jan 6, 2012, 12:23:00 PM

dah besar kena sekolah.kan? belajar rajin2 adik!:)

Post a Comment