Ahli Kelab Kad !!

May 17, 2013

Home » , » Zikir seorang ibu

Zikir seorang ibu





pukul 1.15pagi..
Adam bangun bagitau yang dia dah selesai projek pampers...
masalahnya setiap kali Adam bangun..
setiap kali tu jugaklah si Abg jaga...
sanggup tolong carikan pampers & botol spray air untuk umie..



bila dua-dua dah jaga..
harapan nak tido cepat tu memang kelam...
teman ni dah la versi tak berapa layan tido time siang...
tapi since dah menambah sorang lagi hero nih...
cannot la..cannot....
harus jugak cari bantal time siang untuk recharge bateri mata...




pukul 2 pagi...


dua-dua dah berjaya teman tidokan semula...
tanpa perang besar...
rahsianya?..
cuma alunan zikir dari seorang ibu...
sebelah tangan pangku adik..
sebelah tangan lagik tepuk abang...
sambil tu..berzikirlah lagu-lagu yang biasa teman dengar 
dalam slot sejam Indahnya Iman...
time CikMat dulu pon..ini jugak kuncinya...
berzikirlah...
jangan zikir ayat yang susah-susah..
yang kita sendiri tak pasti btol atau tidak sebutannya..


Lailahaillah..subhanallah..walhamdulillah..
walailahaillallah..Allahuakbar...
laisalahamindunillahhikasyifa...lailahaillah..
almaliqulhaqqulmuhdimmuhammadurrasulullah..
sodiqulwaqdilamin..astarghfirullah..ha illallah...


sambil kita mengalunkan zikir untuk anak-anak dengar..
sambil kita mengumpul pahala...
kan ke pakej tu...

11 comments

May 17, 2013, 8:05:00 AM

ya betoi...sokong sangat...mmg zikir membantu..sampai si izz kalo tak zikir, mau celik je bijik mata tu

May 17, 2013, 8:14:00 AM

waahh...berzikir lah kiter lepas nie :)

May 17, 2013, 8:45:00 AM

Zikir tu magic kan. Baik budak kecik, mahupun orang tua....kalau zikir tu tenang rasa hati, insyaAllah.

May 17, 2013, 9:05:00 AM

Akak setuju Nini, itulah yang terbaik untuk anak2 dan melayan mata sendiri...take care

May 17, 2013, 9:26:00 AM

zikir memang magic kan...

May 17, 2013, 10:04:00 AM

Itu nama dia zikir munajad Nini. Amalkan utk tidurkan anak adalah yg terbaik... ini cara yg betul. Kalau selalu anak akan ikut tangkap dan hafal juga akhirnya..

May 17, 2013, 10:29:00 AM

betul tu...kadang akak buka zikir hafiz hamidun je pastu nyanyi sama sampai si kembar tidur...kadang2 ngan mak pun tidur

May 17, 2013, 11:25:00 AM

Memang pakej...pahala dapat, anak pun lena...:)

May 17, 2013, 12:37:00 PM

dalam pada tu si ibu pun tidur bersama anak2.. ;)

May 17, 2013, 3:17:00 PM

zikir memang terbaik. pakej terbaik -mudah, murah dan pahala-..

May 20, 2013, 9:23:00 AM

alhamdulillah ...
fesyen anak aku pulak tak leh ade berzikir ni lagi hebat depa berzikir .. last2 mama yg tido anak2 tak tido2 ... alisha tu lagi la ... asek la la illahaillah je ... sambil tepuk2 mama ... mama angkat je pala die tekan2 pala mama paksa ido ...huahua

Post a Comment