Ahli Kelab Kad !!

May 15, 2013

Home » , » Adam @ day 20

Adam @ day 20




Ini cerita semalam..
tapi arini baru sempat tulih...
minggu ni bizi mengulangkaji dengan CikMat...
exam week....
hahahahahha...



semalam Adam cukup 20hari usianya..
masaa umur 10 hari...sesi timbang dah dibuat...
so,..cukup umur 20 hari, lagik sekali sesi timbang di buat di kkia...
berat masa lahir : 3.23kg
berat umur 10 hari : 3.65kg
berat umur 20 hari : 4.2kg
kusss semangat dikk....
rahsianya?...minumlah susu ibu selang sejam.
minum sampai kenyang pehtu tido..
kompem boleh membesar dengan cepat.



kat pipi kiri kanan Adam sekarang dah banyak naik ruam susu...
camne ruam susu tak naik kalo tengah susu tu keluar laju..
dia pegi cabut puting susu dari mulut dia..
maka,..bermandikan waterfall susu lah pipi tu...



sempat posing dulu sebelum pegi klinik...
tunggu atok balik dari hantar Abg Mat pegi sekolah....
double chin bawah dagu dah ado..
bukan kat umie..tapi pada Cik Adam...
umie pulak dah upgrade double chin umie jadi eyebag..
hahahahahaha...
dah 2-3 hari tak cukup tido....dah rasa macam zombi...
mana taknya...siang berdikir dengan CikMat....
malam berzikir dengan Adam..
kan pakej namanya tu....



20 hari berpantang...
so far dah boleh sarung baju kurung...siap longgar lagik pinggang kain tu..
memang mujarab btol berbarut nih..
tapi pinjam baju kurung mak teman la...kami kan lebih kurang sesaiz....
teman mana ada bawak balik baju kurung...


8 comments

May 15, 2013, 12:29:00 PM

Wah wah berkembang sihat tu, alhamdulillah..nasib baik Nini satu saiz ngan mak..samala kita..satu saiz balik kampung tak bawa baju kurung

May 15, 2013, 1:04:00 PM

mmg selim melim la pasni yee

May 15, 2013, 1:45:00 PM

Haruslah kita mengikat badan semula...ekeke.

Psst..nnt ulas sket keberkesanan barang berpantang tu (minyak pns, pil...bla..bla..bla)

May 15, 2013, 3:44:00 PM

Walaupun dah cakap sebelum ni, nak jugak cakap lagi yg Adam sebijik muka umie dia :)

Double chin tu dia ikut achik Dineh, haha!

May 16, 2013, 10:23:00 AM

Nini bila lepas mennyusukan Adam kena lap muka dia dgn air suam kalau tak nanti banyak ruam susu org panggil... sayang pipi montelnya tu.

May 16, 2013, 10:42:00 AM

Salam nini..

wah.. dah slim.. bestnya.. alolor comelnya adik.. muka mirip betul dgn ibu dia..

May 16, 2013, 11:52:00 AM

eiii.. geramnya tgk adam... rambut pacak tu yg buat nak gomol2..cutekan..

May 17, 2013, 8:59:00 AM

Kejap je dah 20 hari. Susu ibu memang mujarab dik, utk anak dan untuk ibu jugak. Anak cepat naik badan, mak pulak cepat turun berat badan. Kuasa Allah kan.

Post a Comment