Ahli Kelab Kad !!

Jul 24, 2012

Home » , » Sape yang puasa..??

Sape yang puasa..??







al-kisah petang semalam....
teman tengah bizi menyiapkan hidangan berbuka pose...
nak kata susah sangat masaknya...idak jugak..
macam biasa..propa lebih..hahahahahahaha....
santapan berbuka semalam teman hidangkan perut masak lemak cili api & sup ayam...
cik asbenn pulak baik hati beli ayam goreng berempah dari cafe tempat keje dia....
Kak CT sebelah pulak hantar ikan bawal sweet sour & tauhu sumbat mabeles...
datang pulak Kak Zira menghantar 1/4 potongan tembikai yang giler besar....
dengan koleksi lauk tersebut...
kemain penuh meja kami..padahal yang nak bersantap 2 orang dewasa ajer...
terkebil-kebil mata nak pilih makan lauk mana.....









tengoklah CikMat tu..
dikala teman tengah berperang kat dapur...
time tu jugaklah angin nak belajar dia nak muncul....
nak..umie ko sebok nih mengejar timeline....
karang-karanglah kita belajar.....




tapi dia tetaaapppppp jugak nak buat..
penyudahnya redha ajelah masak sambil mengajar....
kejap2 larik tengok gulai..
kejap2 larik tengok CikMat...
asal teman datang lambat ajer entertain dia,..dia keluar ayat nih..
" umie,cepatlah.Ahmad panggil nih"

korang tengok..bertuah anak kan!
macamlah dia tak nampak umie dia tengah bersilat dengan senduk nih...






progress terkini CikMat....
boleh dah la mengeja sikit-sikit..
sambil mengeja..sambil dia menulis...
kejap-kejap ingat...kejap-kejap lupa...
nasiblah ada dictionary bergerak....
rasa-rasa dia eja salah,..trus refer dictionary walaupon dictionary tengah bizi masak...
abessss cantik dah tulisan tu...kalo tengok dulu lagik la "cantiknya"....
kadang-kadang besar tulisnya..kekadang tu kecil sangat mengalahkan semutt....





tengah-tengah masak tu..baru teringat yang makcik diva blom balik rumah lagik...
terus suruh CikMat pegi depan cari dobot kejap....
korang tau apa CikMat jawab....
" dobot dalam bilik..dia tido"

huh...biar btol....
demi mendapatkan kesahihan cerita CikMat tu..
teman pon jenguklah dalam opis teman kejap....
tuuuuu diaaaa..........









 baeeekkkkk punya landing.....








 mengalahkan dia pulak yang puasa!!







9 comments

Jul 24, 2012, 8:43:00 AM

dier tunggu ngap je baru bangun...kakakkakak

Jul 24, 2012, 8:58:00 AM

Hahaha. Anak dara zaman sekarang.....bukan nak tolong mem kat dapur. Bagus cik mat, rajin ulangkaji. Ummie pulak ada bakat jadi spiderwoman, multitasking di dapur.

Jul 24, 2012, 9:34:00 AM

dobot pon pose gak ke???

Jul 24, 2012, 10:08:00 AM

cik mat nak meneman umie dia masak tu..hihi

Jul 24, 2012, 10:31:00 AM

Untunglah ada jiran yg rajin menghulur. Jiran kakak semuanya non-muslim, yg indon pulak dia berniaga tak ada di rumah. SO makan apa yg kakak belilah (kakak memang tak masak berbuka kalau puasa - 'rajin' tak kakak ni hihi....)

Jul 24, 2012, 10:35:00 AM

anak2 nie dia nak kita jawab time tu gak..tak bley lambat ckit :)

Jul 24, 2012, 4:02:00 PM

Adoi tak bleh tahan tengok Dobot tidoq! Orang lain sibuk buat homework & bersilat kat dapoq, dia bantai tidoq, kahkahkah!

Jul 24, 2012, 7:20:00 PM

hihihi rajin ahmad belajar kat dapur..hikhikhik..

wah kak sempat ag bersilat dgn anak belajar ek..baguss!:))

salam ramadhan kak..masak apa hari ni?

Jul 25, 2012, 8:35:00 AM

hehehe..masak sambil mengajar tu..
boleh buat rancanagn baru kat TV ni..hehehe..

selamat berpuasa :-)

Post a Comment