Ahli Kelab Kad !!

Jun 25, 2012

Home » » Opah yang ohsem!!

Opah yang ohsem!!



cerita semalam.....





berbekalkan beg recycle sebeban...
seawal pukul 4 pagi bergerak pulang ke kampung untuk bertemu opah & atuk yang ohsem....




sampai rumah opah pukul 6.30pagi..
lepas sarapan sikit,pukul 7.30pg trus cargasss ke sungai yang dihajati.....
pulang dari sungai dengan membawa.....




5 kilo ikan sungai yang berbagai jenis.......





bersantap tengah hari sambil layan tido petang sekejap.....
pukul 5.30ptg bergerak pulang semula ke Taiping....
dan opah yang ohsem bekalkan buat "cucu nakal" dia....






gulai lemak cili api ikan sungai...







ikan sungai kering buatan opah = ikan masin
~ jap..jap..nak lap air liur ~






ikan fresh yang bebila masa boleh dimasak....





opah saya sangat ohsem...!!
dia selalu memastikan cucu nakalnya pulang dengan perut & muatan yang penuh...






25 comments

Jun 25, 2012, 1:18:00 PM

rindunya nak tgkap ikan bila tgk gambar ikan tu .. n suasana kg yg syokkk waaaa winduuu

Jun 25, 2012, 1:31:00 PM

Nini,
bestnya masih ada opah...jeles akak

Jun 25, 2012, 2:10:00 PM

Ke sg mana ni emy?

Jun 25, 2012, 2:35:00 PM

fuhhhh terbaik...mmg ohsem...(telan air liuq sat)

Jun 25, 2012, 2:37:00 PM

untung ade opah yg masih sihat .....

Jun 25, 2012, 2:56:00 PM

Kakak amat percaya kalau insan bernama opah memang begitu. En abang Nini pandai memancing betul ye. Berbaloilah sekali memancing boleh dapat banyak tu... fresh from the farm masak cili padi huiii terliur kakak dik...

Jun 25, 2012, 3:05:00 PM

Bestnya..
Sungai tu kira heaven kaki pancing la ye..
mesti Dr Columbia senyum meleret...

Jun 25, 2012, 3:58:00 PM

sedap tu nokkkkk!~
masak lomak cili api!!! peberet iols...

ikan masin is da best!
ehhh.. kalo ada ikan pekasam lagi masyukkkk!~
hak hak hak

Jun 25, 2012, 5:30:00 PM

wah byk nyer ikan...ikan lampam tuh kan...?

Jun 25, 2012, 5:36:00 PM

Akak dulu pun camtu gak di zaman mak masih sihat. Balik KL sebeban muatan fridge mak bekalkan. Siap siang dan basuh lagi. Tapi ikan yang tangkap kat pasar je lah. kihkihkih.

Jun 25, 2012, 7:55:00 PM

Nak opah camni jugak.. :)

Jun 25, 2012, 8:01:00 PM

teringat arwah wan..

Jun 25, 2012, 8:08:00 PM

@Qaseh dalia adelia alhamdulillah..masih dpt lagi merasai perasaan ni :)

Jun 25, 2012, 8:08:00 PM

@Mak Wardah meh tumpang opah Nini! :D

Jun 25, 2012, 8:09:00 PM

@~najwa~ sungai jebong!

Jun 25, 2012, 8:09:00 PM

@syawalsimpsons mak buyung..jgn ngidam!

Jun 25, 2012, 8:10:00 PM

@eima alhamdulillah..masih lg sehat walaupon dah berumur 75tahun :)

Jun 25, 2012, 8:10:00 PM

@Kakzakie bukan memancing kak...tapi menjala :)

Jun 25, 2012, 8:11:00 PM

@makchaq harusss kak..pulang dengan sengihan lebar :)

Jun 25, 2012, 8:11:00 PM

@miloais milo uiissshhh..kalo ikan pekasam,mau tambah nasi 2x!!

Jun 25, 2012, 8:11:00 PM

@Papa Mifz btol dah tu.ikan lampam sungai :)

Jun 25, 2012, 8:12:00 PM

@Aidah kalo kita dekat kak..kompem nini anta ke rumah akak :)

Jun 25, 2012, 8:12:00 PM

@Dinas Aldi meh jadi cucu angkat opah saya!

Jun 25, 2012, 8:12:00 PM

@aizamia3 Al-Fatihah

Jun 25, 2012, 9:05:00 PM

untung lah masih ada opah..duduk di kampung lagi...nak apa semua boleh dapat dalam kampung je...oh..sangat nostalgia bila baca entry kamu ni, cik nini...kim salam dengan opah yer nanti..

Post a Comment