Ahli Kelab Kad !!

May 27, 2011

Home » » Dobot..

Dobot..

Dobot dah selesema dekat 2 minggu....
rimas sangat tengok dia sok-sek-sok-sek....
kebetulan cik asbenn pulak cuti pagi nih..
nak ajak cik asbenn pegi vaterina...
kasik cocok bontot dobot sikit...



sejak dobot selesema nih...
nampak sangat dobot tu dah kurus..
harap bulu aje yang tebal...
selera makan pon xberapa ada...
jenuh jugakla nak paksa dia suh makan...
tapi...
tawaf kawasan jajahan tetap maintain....
huh!!


dobot dah mencecah 4 tahun...
riso sangat bila tengok dia selesema / batuk dalam tempoh yang panjang..
tau ajelah hayat seekor kucing...
paling lama pon dalam 16-20 tahun...
itu kalo kucing yang ber"tuan"..
cuba bayangkan jangka hayat kucing yang terbiar..
ada kot dalam 4-6 tahun....
lagik la kesian...


tapi...
ajal & maut bukan kita yang tentukan....
DIA lebih mengetahui...


walaupon dobot tu cuma seekor kucing...
tapi...
teman sayang dia macam teman sayang hero-hero teman...
walaupon dia cuma seekor binatang..
kasih sayang teman pada dia xboleh nak bilang guna jari...
tiada limit!!
dari mula teman kawen..
sampailah sekarang...
dobot setia bersama teman...


we might not from same blood...
but..
we love each other....



6 comments

May 27, 2011, 9:38:00 AM

semoga dobot cepat sihat

May 27, 2011, 9:49:00 AM

hmm.. teringt kucing aku.... lepas kawen dia da xmo kawan aku dah... dah dekat 10thn umur dia.. imunisasi jaga mcm baby.. Semoga dia bole hidup lama kat umah mak aku tuh...

May 27, 2011, 10:04:00 AM

alahaii..semoga dodot cepat baik ye :)

May 27, 2011, 10:39:00 AM

dulu kucen tok aku pun penah kena selsema ngan batuk ...
die bg mkn panadol...sehat ko..lama jugak die idup .. tak penah dpt pepe imunisasi ...vaksin bagai ..aku rasa 12 tahun kot....

dobot cepat sembuh ye....

May 27, 2011, 4:36:00 PM

semut merah & eima :doa aku yg xpernah putus..moga dobot panjang umur..

Mrs Eady : macih lalink..

mama Syawal : tenkiu :)

Jan 13, 2012, 11:19:00 AM

Salam ukhwah,

Dah nak khatam saya baca entry about Dobot. Hanya yang mengalami saja boleh memahami perasaan spt Nini. Saya ada 3 ekor kucing yang dibela sejak kecil dah setahun lebih skrg. Boleh menangis kalau tengok mereka macam tak lalu makan. Pernah sekali hilang, menangis siang malam. Nasib baik dia jumpa jalan balik rumah lepas tu. Takda limit sayang pada mereka. Actually tak ada perkataan yang sesuai mcm mana nak gambarkan sayang tu pada diorang kan ?

Post a Comment