Ahli Kelab Kad !!

Apr 26, 2012

Home » , » Saya & Dia

Saya & Dia






saya admire lelaki ini kerana....



beliau MAHU & BOLEH menerima seadanya kekurangan kemahiran yang saya ada,..
kelebihan berceloteh tanpa penat yang saya ada......
beserta kehebatan " slot akasia harian pelbagai versi " yang saya boleh buat....
yang boleh membuatkan beliau ketawa setiap kali slot akasia saya dimulakan..



saya admire lelaki itu kerana....





beliau tidak segan untuk duduk disebelah saya dikhalayak ramai...
walaupon ketika itu tiada mekap mahupon lipstik yang tercalit di wajah saya...
disertakan pulak dengan pakej tudung senget,jeans lusuh,baju polkadott yang menampakkan saya gumuk & selipar jepung saya...





saya admire lelaki ini kerana...





beliau tidak segan mengakui saya isterinya..
walaupon ketika itu saya sedang membuat perangai gila 
ingin membaham replika lolipop merah  yang besarrrr di Jusco Sek 18,Ipoh...





saya admire lelaki itu kerana....



beliau tidak segan berpimpin tangan bersama saya..
walaupon ketika itu...







saya berpakaian ala-ala buta warna..
berbaju oreng..berkasut biru..berseluar track hijau lumut...
sebab kata beliau..
sedari kenal dulu,memang saya seorang yang simple & kadang2 selekeh!!....
dan beliau redha dengan keadaan saya ini...








pernah jugak saya tanyakan kepada beliau...
layak kah saya menjadi isteri beliau..
memegang title sebagai isteri seorang doktor..
padahal beliau tahu betapa selesanya saya dengan penampilan sederhana saya...
dan kata beliau....






 kesederhanaan saya melengkapi keselekehan beliau diluar waktu kerja....
matching sangatlah tu....
dan seperti satu pakej...






adik-adik ipar saya jugak simple & selekeh seperti saya.!!!!






walaupon saya selalu simple & kadangkala selekeh..
saya tetap BERJAYA memastikan pada hari perkahwinan kami....
saya membuat persiapan penuh....





















untuk  menjadi...









seorang yang sangat maniss dalam kehidupan baru beliau...




dan sebab yang paling UTAMA kenapa saya admire lelaki itu....
~ bukan sebab beliau kasik toyota hitam TAH beliau kepada teman ~






kerana beliau mengizinkan saya menjadi diri saya sendiri...
mengizinkan saya bernafas dalam cara yang saya selesa selagi saya menjaga maruah beliau...
mengizinkan saya selesa dalam gaya saya sendiri tanpa protokol
walaupon saya menjadi isteri seorang doktor...
serta....
mengizinkan saya menjadi seorang isteri yang taat dalam cara saya sendiri....




terima kasih suami...!!








17 comments

Apr 26, 2012, 12:03:00 PM

SO SWEET!!!!!!

Apr 26, 2012, 12:03:00 PM

wahhh terharu aku ....seyes cantek ko ni even selekeh ..selekeh ke biasa2 je la... ok je la....tak de pun ...

gelang kaki ala pontianak harum sundal malam tu emas tulin ke tu ..... aku suka design gitu ...sgt clasic

Apr 26, 2012, 12:12:00 PM

Akak suka n3 ni. Sweetnya anda berdua. Memang bertuah bila dapat mengahwini orang yang kita chenta. Akak tak begitu kerana keadaan menemukan akak dgn suami tapi sangat bersyukur dijodohkan dgn dia. Hanya Allah yang tahu apa yang terbaik untuk kita.
Akak nampak betapa padannya Nini dgn suami. Dua2 simple je. Tapi bila time kahwin sangat vass. Betul2 macam permaisuri raja. Dah memang cantik, touch up sikit je terus kagum akak tengok. Camana boleh jumpa dgn husband? Satu sekolah ke atau satu U? Apa2 pun semoga berbahagia hingga ke syurga ya, dik.

Apr 26, 2012, 12:29:00 PM

@cik tiEra lolipop tu mmg nmpk sweet kan..auuuummm!

Apr 26, 2012, 12:31:00 PM

@eima gelang kaki tu bukan emas..celup aje!..mak mertua aku carikan masa nk bersanding dulu.mujur muat pakai.kalo x,aku cadang nk sangkut kat tangan aje buat gelang.kikiki


ko kata aku cantik??....
cantik tu idak,tp maniss tu ada! :)

Apr 26, 2012, 12:32:00 PM

@Aidah uisshh..akak ni.melangit sgt pujinya..koyak seluar nini kang!

entry pasal perkenalan tu still in progress kak..ramai sgt dah yg tanya pasal tu.tu yg gigih jugak cari gambar nk buat entry...tunggu eh.. ;)

Apr 26, 2012, 12:32:00 PM

bestnya...macam tu la best...hubby yang menerima segala kekurangan kite...anyway, posing ko aku xtahan tu...

Apr 26, 2012, 12:44:00 PM

wooo~~sungguh manis ini entry..hihi
suka akma baca entry akk kali nie..bertuah akk dpt lelaki yg terima akk seadanya..yg berpeluang jdy diri sendri..huiii~sedeyy lah plak!huhu
suka gambor akk time wedding,totally berubah muka akk =)
nice!

Apr 26, 2012, 2:22:00 PM

cik Nini D....
moge berbahagie ke akhir hayat...... ape kekughangan kite... pasangan kite kene teghime... dan kekughangan die...kite kene le teghime.... mane yg bulih kite ubah... ubahle.... untok kebaikan bersame......

Apr 26, 2012, 4:10:00 PM

ahahahhaa...pakej yg saling lengkap melengkapi!

saya pun tak suka kalau wife saya terlalu formal/manjang nak bergaya aja..ada ketikanya, selekeh/sempoi tu lebih nampak santai..selesa...

tapi paling lawak komen pasal buta warna tu! ahaha

Apr 26, 2012, 5:41:00 PM

so sweet jgk:)hihi...

Apr 26, 2012, 6:40:00 PM

sempoi lah entry nih...seronok membaco nyer...berpakaian santai lebih relaks...:)

Apr 26, 2012, 11:08:00 PM

Salam perkenalan untuk Nini D

Semoga berkekalan sehingga akhir hayat..
Makchaq pun jenis sempoi, tapi bila sesekali kena ke majlis jenuh nak belit tudung sebab tak biasa..

Apr 27, 2012, 12:34:00 PM

taat dengan cara saya sendiri....wah....boleh tiru ayat tu

Apr 27, 2012, 2:53:00 PM

Ya Allah, Nini akak serius terharu...Nini sweetnya dalam baju pengantin...Respect akak pd pasangan doktor & surirumahtanpatangga ni. Nini tak adalah seteruk tu...sweet apa, yg tak bleh tahan makan lollipop tu...

Apr 27, 2012, 2:58:00 PM

sgt2 sweet la sis..

aeon station 18 ipoh?? awat tak mai jumpa yui..hihi.. dekat sgt dh tu..

Apr 27, 2012, 8:33:00 PM

aku doakan semoge ko dipanjangkan jodoh sampai ke sorga..aminnn..

Post a Comment