Ahli Kelab Kad !!

May 29, 2012

Home » , , » Hati seorang ibu..

Hati seorang ibu..





suka bila tengok pemandangan macam nih..
mereka boleh baring & tido sebelah menyebelah tanpa bercakaran....
blom dengar lagik bila cikmat bukak dialog tanya diva kita samada dah makan atau blom...
haru..haru...




bila melihat senario nih...terdetik dalam hati teman...
kalo binatang yang tak dikurniakan otak untuk berfikir tahu bagaimana ingin menyayangi tuannya....
bagaimana pulak kita sebagai manusia yang dikurniakan akal fikiran...



boleh berbuat begini kepada darah daging dia sendiri?...




tak terusikkah hati seorang ibu apabila membuang bayinya sendiri..
apakah perasaan si ibu selama 9 bulan menjaga kandungannya dulu...
atau apakah sudah tiada lagi perasaan belas kasihan & sifat penyayang dalam diri ibunya....



~ sakit dada tersayat hati setiap kali tertengok video atau gambar pembuangan bayi...~




teman tak nafikan..
teman memang seorang yang kurang sabar..
dan semakin tipis sabar tu bila cikmat buat perangai..
tapi,..bila teman pandang cikmat..
tergambar kasih sayang yang sangat mendalam untuk cikmat...
betapa setianya dia dulu menemani teman setiap hari di dalam perut...
peneman bersahur..berbuka...peneman ke pasar malam & time check-up bulanan...
peneman teman menangis bila bahu sendiri tak kuat memikul beban masalah yang kami hadapi..
tekanan keadaan sekeliling...tekanan dari masalah kesihatan diri sendiri ( pembawakan mengandung )..
dialah peneman setia teman menggantikan ayahnya yang bekerja keras mencari rezeki demi kami sekeluarga..
sehingga kini CikMat masih lagi menjadi peneman setia teman..
peneman bersembang..bergaduh..malah peneman tidur teman bila ayahnya tiada...
lebih terusik rasa hati bila CikMat tak pernah jemu menggenggam erat tangan teman..
bila kala kami berjalan bersama....mahupon bermain bersama...



moga ibu-ibu yang ingin membuang bayi mereka...
dapat menyelami betapa bahagia & indahnya perasaan seorang ibu itu..
sebelum membuat keputusan "menghapuskan" darah daging mereka....
sebab itulah " syurga itu letaknya ditelapak kaki ibu"...


beremosi dipetang hari sebab layan lagu Sung Si Kyung -U Are My Spring - 






14 comments

May 29, 2012, 5:20:00 PM

kt y tgk xsmpai hati tp mcm mana y membuang tu smpai hati yea..

=.=

May 29, 2012, 5:21:00 PM

nini..ai carik lagu..sedihnyerr i, i lagi sedih bila ada kes buang bayi..i dah 5 tahun kawen tp xde anak lg..bila tgk kes buang bayi..rasa nak jumpa mereka yang buang bayi..n cerita betapa berharganya bayi mereka.. adoii.. sentap lah..emosi ..emosi..

sorry nini menyentap kat komen u ni...

May 29, 2012, 5:23:00 PM

Hanya ibu je sepatutnya yang merasai perasaan indah menjadi ibu. Tapi kenapa jadi begitu, tak tahulah kan. Akak ni dgn anak2 orang pun akak sayang, inikan anak sendiri. Sedih tengok ibu buang anak, dera anak. Takkanlah tak de sekelumit pun kasih pada nyawa yang dikandung 9 bulan tu. Tapi akak percaya ada hikmah pada setiap yang berlaku dan hanya Allah yang lebih mengetahui.

May 29, 2012, 5:46:00 PM

@Juliet_iRa~" tak taulah samada diaorg tu ada hati manusia atau hati ayam!

May 29, 2012, 5:47:00 PM

@Norasiah Nasir tu la..kita yg dah kawen ni kemain berusaha nak ada zuriat..diaorg pulak boleh suka-suki buang macam tu...mmg tak bersyukur!

May 29, 2012, 5:47:00 PM

@Aidah tu la kak..tetiba pulak petang hari ni boleh menyentap pasal kes nih..tu yg trus buat entry..

May 29, 2012, 6:00:00 PM

tadi baca blog pasal baby kat syria kena sembelih.

May 29, 2012, 7:10:00 PM

Wahh....hati berbunga diptg hari...kak,nk ode kepek 2 blg..pos sblm kames mggu dpn bulih??

May 29, 2012, 7:46:00 PM

ntah le apa le perasaan deme ni..terang2 deme ni dalam keadaan ketakutan..buang baby tapi masih boleh pi sekolah esoknyee..camnee tuu..

May 30, 2012, 5:57:00 AM

Org yg syg ank... Allah uji , nie suke ati je buang bb kan

May 30, 2012, 8:17:00 AM

bab buang baby ni mmg boleh bg sy naik darah.apa punya spesis manusia la.sakit betul hati nengoknye..

May 30, 2012, 9:40:00 AM

yang buang bayi ni....malu lebih besar .... sbb tu sanggup buang anak yang dikandung.....

May 30, 2012, 10:05:00 AM

Kalau aku jumpa orang2 yang buang bayi tu...aku rasa mau aku sekali masuk lokap..sebab aku plak yang akan buang mak dia tu dalam sungai ke atau campak tengah jalan raya..baru padan....

May 30, 2012, 4:59:00 PM

aku sama cam ko .. mmg tersentuh hati ibu nih .. syg anak2 aku ...

Post a Comment