Ahli Kelab Kad !!

Mar 23, 2012

Home » » My hero...

My hero...




situasinya....


ternampak suami baru balik keje...
masih lengkap beruniform tanpa membuka jaket turun dari kereta...
si isteri laju menerpa tapi...
cuma sempat laga pipi aje dengan suami sebab tangan isteri penuh sabun tengah basuh pinggan....
mujurrrrrrlahhh suami amat memahami....



bila suami nampak isteri tengah huru-hara settlekan sesi memasak...
mungkin terdetik dihatinya...
macam ni la agaknya setiap hari yang si isteri lalui...
tiba-tiba...suami terpandangkan sesuatu....




sebekas kelopak mawar yang cantik dikumpul.....
ni kompem kerja tangan si isteri yang tak sempat di siapkan...




 terus ringankan tangan cari alas untuk jemurkan kelopak mawar tadik....



 tanpa rasa terbeban mahupon rasa "dipergunakan" oleh si isteri...



ratusan kelopak bunga mawar telah selamat dijemur untuk dijadikan potpori.....



apa perasaan korang sebagai seorang isteri dalam situasi nih......
perasaan teman?..
ooohhhhooooo......seriusss terharu.....
terima kasih suami...
walau kecil pertolongan itu namun besar maknanya di hatiku....




~ mana teman dapat ratusan kelopak bunga mawar putih & merah tu...
tu semua hasil kutipan bunga pegang tangan si pengantin...
nak dibuang rasa sayang..
lalu teman leraikan dari kuntumannya yang dah agak layu... ~





10 comments

Mar 23, 2012, 1:36:00 PM

Memang sweet sangat, mana ada isteri tak suka kalau suami ringan tulang ye tak? kreatif jemur kelopak bunga mawar nak buat potpourri kan..

Mar 23, 2012, 2:34:00 PM

Akak pun tumpang terharu. Tapi mula tadi akak ingatkan Nini nak tabur atas katil untuk amik aura 2nd honeymoon ke apa. Hihihi.

Mar 23, 2012, 2:46:00 PM

Nini, bagusnya hero Nini ni, ringan tulang...bertuah Nini & Cik Mat termasuklah Dobot ada hero yang sebegini baik tingkah lakunya. Kirim salam kat ayah cik mat @ ayah angkat si dobot.

Mar 23, 2012, 3:18:00 PM

fuyoo mmg terbaik la...

Mar 23, 2012, 3:51:00 PM

tolong menolong amalan mulia..ehehe

Mar 23, 2012, 4:14:00 PM

rajinnyee inche dokter....

Mar 23, 2012, 4:52:00 PM

Betul tu.. Bila si suami sesekali ringankan tulang membantu kita walau benda tu xdelah besar mana pon, tp tetap rasa terharu membuak2.. Touching~~ :)

Mar 23, 2012, 5:24:00 PM

mana dapat tempat jemur tu, siap buat lagi eh.. rajinnya ;)

Mar 24, 2012, 1:04:00 PM

tolong ado makno tuh...hehe

Mar 24, 2012, 5:54:00 PM

Akak pun terfikir sama macam kak Aidah, hehehe..

Post a Comment