Ahli Kelab Kad !!

Jul 1, 2011

Home » , » Bride 2 be....cubalah fahami situasi ini..

Bride 2 be....cubalah fahami situasi ini..

Majlis kawen adik teman tak lama aje lagik..
pejam celik..pejam celik...
ada seminggu aje masa yang tinggal...


teman diberi mandat bawak balik buah tangan untuk semua tetamu yang datang,..
bukan sikit-sikit woo tempahannya...
ada 1000 biji!!!!


memandangkan kuantitinya banyak...
nampaknya...
balik kampung ni teman memandu kereta cik asbenn,AGS..
TAH akan tinggal bersama cik asbenn di Taiping..
kami akan pulang berasingan...
nak buat camne...
cik asbenn still lagik keje sampai Jumaat pagi...


mesti ramai cam pelik kan..
macam teman pulak yang nak kawen...
actually,..
teman membantu meringankan beban mak...
mak still lagi kene bertugas sampai hari Khamis..
majlis akad akan dibuat hari Jumaat...
kenduri pihak perempuan hari Sabtu...
kenduri pihak lelaki hari Ahad...
bakal pengantin pulak masih lagik tak dapat kepastian nak balik hari apa..
(jgn ko balik hari akad udah la..mmg kakyong sekeh kepala ko smpai benjol!! )


oleh itu,..
teman memikul tanggungjawab sebagai anak sulung & kak sulung..
rela hati untuk balik cepat demi membantu sesi kemas rumah...
sesi menghias bilik pengantin...
sesi menggantung langsir...
adei....
harap2 sempat la siap semuanya....


kalo ikutkan hati teman nih..
nak aje teman balik kampung ujung minggu ni...
biar seminggu bertapa kat rumah mak...
tapi..
teman sendiri ada tanggungjawab..
teman jugak ada keluarga sendiri...
teman ada suami & anak yang perlu diberi perhatian..
jadi,..
setelah bermusyawarah laki bini...
cik asbenn approve cuti teman dari hari rabu sampaila hari Ahad untuk menguruskan sesi nak kenduri nih..


cuba korang pikir...
merisik bulan 5..nak kawen bulan 7...
pehtu pulak...
bakal pengantin jugak agak payah bagi komitmen untuk meluangkan masa balik kampung untuk sesi bincang2..sesi pilih warna langsir..sesi beli bunga pahar..
semuanya diserahkan bulat2 pada mak..
adeila......
tak rasa cam nak gile kejap!!


teman dah malas nak cakap bebanyak...
kang banyak mulut teman berbunyik...
risau mak abah kecik hati..
ni yang dikatakan....
nak marah orang lain..
orang lain yang akan makan hati!!!


tu sebab la ada sesi...


testing inai....
dah teman aje muka yang selalu balik...
teman la yang jadi model nak tengok tiub inai mana yang warna inainya cantik...



bila fikiran stress pikir pasal persiapan nak kenduri nih...
teman kene cari solution lain supaya teman tak cepat jadi gile...
teman jahit manik pada baju nak pakai time kenduri nanti...
kebetulan teman memang ada baju kaler pepel...
baju raya 2 tahun lepas..
Alhamdulillah...
masih muat lagik untuk di-sarung...
cuma..
baju tu kain kosong...
material yang sama macam baju melayu cik asbenn...



jadi,..
bermula la sesi deco...
cenggini haa rupanya..


sebelum deco....




selepas deco....



ha....
hambik ko.....
berkelipan satu baju teman kejekan....
tudung tu plak...
first time teman beli tudung penuh manik atas awning dia...
teman tak berapa suka sebenarrnya...
tapi...
sebab cik asbenn kata cun cam Erra Fazira..
sanggup teman beli!!
hakhakhak....



lepas dah puas D.I.Y. manik..
op coz la kene posing2 ala sengal...





MIL teman kata...
teman ni kiranya back-up mak pengantin perempuan...


moga cepatlah sesi kenduri ni selesai...
dah tak larat lagik rasanye...
penat..
penat fizikal..mental..emosi...


apepun..
dijemput semua ye datang memeriahkan majlis walimatulurus nih...
teman cover 2 job aritu nanti...
penyambut tetamu back-up mak...
dan jugak pengapit pengantin perempuan...
cik asbenn in-charge bahagian hidangan pengantin..
adeila....
mana la teman nak bubuh Cik Mat nanti....




11 comments

Jul 1, 2011, 2:36:00 PM

sabo je la kak..lucu gak..cm akak nak kawen balik nie..hehe..sllu pengantin yg beriya2 tau..hee

btw..cantik dh akak deco2 teu...cun2..hee

Jul 1, 2011, 3:02:00 PM

nini ko terer jahit manik... hebat ..cik mat ... sila huru hara kan majlis la

Jul 1, 2011, 3:05:00 PM

jaga diri dear... jagan kesihatan

Jul 1, 2011, 3:18:00 PM

bila dah di deco2..cantik plak baju tu :)

Jul 1, 2011, 3:52:00 PM

pheww... mcm akak plak yg nak tawen ye.. hihihi..

Jul 1, 2011, 4:25:00 PM

selamat pengantin baru untuk adik anda . hehe

Jul 1, 2011, 5:16:00 PM

phewittttttt.......:):)



PS: dobot + tuan kecik mana?

Jul 1, 2011, 5:27:00 PM

aku nak anto baju soh ko jait manik la cam ni.. aku dah pencen.. hehhehe..


merah beb inai kat jari tu.. aku suke.. =D

Jul 1, 2011, 6:53:00 PM

baju tu ada poket tak? haha... kalau menyambut tetamu, kena pakai baju ada poket ;)

Jul 1, 2011, 8:39:00 PM

kak najwa : poket illek sbb baju kurung moden..zip kat belakang..hakhak

eda : tempahan tutup.tp kalo takat baju ko aje,..boleh..no hal!..aku ada projek mega bulan pose nih.hehe

Jul 1, 2011, 8:40:00 PM

Lulu : tenkiu darling :)

eima : terrer kata ko?..naik lubang jari jemari aku sebab tercocok jarum :D

Post a Comment