Ahli Kelab Kad !!

Jul 31, 2011

Home » » Tarawih

Tarawih

Malam ni..malam pertama kita semua umat Islam di Malaysia menunaikn solat tarawih.

Teman sebenarnya tersangat rindu pd perasaan rasa seronok dan teruja utk bertarawih di masjid/surau..teringat kenangan bertarawih di surau zaman kanak2 dulu.tetiap malam kalo bendera tak bkibar) teman & adik pompuan teman akan sesama jalan kaki ke surau.tetiap kali lalu bwh pokok pisang,mata memasing mcm pencuri pandang keliling.kononnye ada hantu kat pokok pisang. *padahal tau dah yg SETH-AN sumer dh kene tambat* hahaha..sengal!

Abes tarawih,masing2 dah ready depan talam besar yg terhidang kuih,kopi.sblm blk,WAJIB jeling2 tmpt kaum lelaki makan.mana tau kot2 ternampak 'boypren' macho lg ensem ada datang.haha..gatai! Tapi idea adik teman lg melampau.kononnye kene tnjk pd budak lelaki yg 'kita' ni calon awek terbaekk sbb rajin pegi surau.hahaha..uuweek,perasan!

Sekarang..sejak dah ada *hero* kecik,teman tak dapat merasa nikmat brtarawih di masjid lg.cik asben aje jadi wakil,tu pun kalo dia tak keje.

Bila pikir2 blk,ni la namanye pengorbanan.bukan teman tak bleh bwk *hero* kecik tu g mesjid tapi..daripada ibadat solat teman tak kusyuk duk pikir *hero* kecik tu berlari keliling mesjid..rela le teman bertarawih di rumah aje.hati tenang,semayang pun kusyuk!

Buat kengkawan lain yg masih berpeluang bertarawih di masjid,nikmatilah 'nikmat' tu sebaiknya.nanti kalo dah ada askar mcm teman,payah dah nak merasa 'nikmat' tu.kene tunggu askar2 dah besar plak br bleh merasa 'nikmat' tu lg.

Selamat bertarawih semua..

3 comments

Aug 1, 2011, 9:13:00 AM

errrr... kes yg sama kat mana-mana omak yang ada anak kecik tu.. hehehe..

bleh kan kalo wakil je.. sbb mekchu pun sama gak.. mntak papa-jit wakilkan dan bila doa jgn lupa sebut nama bini :)

Aug 1, 2011, 9:14:00 AM

betul ... aku dah 4 tahun tak pegi termasuk tahun ni

Aug 1, 2011, 12:07:00 PM

kefsi abih..eh silap, kopok abih..takde stok

Post a Comment