Ahli Kelab Kad !!

Jun 27, 2011

Home » » Berger tengkorak dia!!!!

Berger tengkorak dia!!!!


Sekali lagik teman dapat email dari sahabat teman....
korang baca bebaik eh...
pehtu tengok gambar...



Para saintis di Jepun telah menemui kaedah untuk memproses tahi kepada daging tiruan.

Mitsuyuki Ikeda, seorang pengkaji dari Okayama Laboratory, telah menghasilkan steak tiruan dari tahi manusia. Tokyo Sewage mulanya menghubungi saintis tersebut mencari penyelesaian kepada najis yang terlalu banyak di loji buangan najis. Mereka memintanya mencari kegunaan lain untuk najis tersebut kerana ianya mengandungi protein yang berlebihan disebabkan bacteria yang banyak.

Para pengkaji kemudian mengasingkan bahan proteinnya, mencampurkannya dengan pemangkin dan memasukkan bahan2 tersebut ke dalam mesin peletup untuk menghasilkan steak tiruan. 'Daging' yang terjadi mengandungi 63% protein, 25% carbohydrates, 3% lipids dan 9% mineral. Para pengkaji kemudian menambah pewarna merah dan perasa soya untuk menambah kelazatan. Ujian awal menunjukkan orangramai yang merasa daging tahi ini tidak dapat membezakannya dengan daging lembu.



It's being called the "poop burger". Japanese scientists have found a way to create artificial meat from sewage containing human feces.

Somehow this feels like a Vonnegut plotline: population boom equals food shortage. Solution? Synthesize food from human waste matter. Absurd yes, but Japanese scientists have actually discovered a way to create edible steaks from human feces.

Mitsuyuki Ikeda, a researcher from the Okayama Laboratory, has developed steaks based on proteins from human excrement. Tokyo Sewage approached the scientist because of an overabundance of sewage mud. They asked him to explore the possible uses of the sewage and Ikeda found that the mud contained a great deal of protein because of all the bacteria.

The researchers then extracted those proteins, combined them with a reaction enhancer and put it in an exploder which created the artificial steak. The “meat” is 63% proteins, 25% carbohydrates, 3% lipids and 9% minerals. The researchers color the poop meat red with food coloring and enhance the flavor with soy protein. Initial tests have people saying it even tastes like beef.

Inhabitat notes that “the meatpacking industry causes 18 percent of our greenhouse gas emissions, mostly due to the release of methane from animals.” Livestock also consume huge amounts of resources and space in efforts to feed ourselves as well as the controversy over cruelty to animals. Ikeda’s recycled poop burger would reduce waste and emissions, not to mention obliterating Dante’s circle for gluttons.

The scientists hope to price it the same as actual meat, but at the moment the excrement steaks are ten to twenty times the price they should be thanks to the cost of research. Professor Ikeda understands the psychological barriers that need to be surmounted knowing that your food is made from human feces. They hope that once the research is complete, people will be able to overlook that ugly detail in favor of perks like environmental responsibility, cost and the fact that the meat will have fewer calories.

Waste not; want not. "







berger tengkorak dia!!!!!!!!
belajar pandai-pandai pehtu cipta yang bebukan....
bengong!!!!...




9 comments

Jun 27, 2011, 1:42:00 PM

kembang tekak beb..

Jun 27, 2011, 1:43:00 PM

huwargghhhhhhhhh!!!

yeyekkk!! ape la diorang ni.lebih baik cipta kemudian makan sendirik!

Jun 27, 2011, 2:12:00 PM

hmm...bagus...bnde tu dahla najis...najis tu kan haram...pastu ko mkn pulak...da same perangai cam babi..makan najis...sbb tu babi jadi haram...adoii...btulla ko ckap..blaja pnye la tggi...last2...adoyaiii...

Jun 27, 2011, 2:28:00 PM

sebab tuh jepon kena bala macam2..
sebab dorang nih bangang..
bende koto..pastu makan..
macam fear factor jepon..makan taik..ko giler..nak basuh berak anak pon terkial-kial sebab geli..lagi nk makan..mak tak kosa!!

Jun 27, 2011, 2:36:00 PM

iyuukkkhhh... sape la orang waras yang nak makan steak tue... mesti org gila je nak makan taik *hooeeekkk* :(

Jun 27, 2011, 3:06:00 PM

eeeeeee............ dah terlalu maju kot sampai x tau dah apa nak dicipta~.. ish3... ini la jadi kalau x der batasan agama...

Jun 27, 2011, 9:24:00 PM

hahaha..nak gelak pon ada...mungkin kalau daruuuuuratttt sangat baru org berkenan kut..ni mcm tukarkan air kencing menjadi air yg boleh diminum..eeeeiii..secara psikologinya aku rasa nak termuntah..

Jun 27, 2011, 11:14:00 PM

euwww..tamaw mkn bege dh..geli terus..

Jun 28, 2011, 8:02:00 AM

eeeeuuuuwwwww!!!....kalau tgk cite shocking asia...mmg org japan makan najis mcm tu je...huhu....

Post a Comment