Ahli Kelab Kad !!

Jun 26, 2011

Home » » Kononnya menabung

Kononnya menabung

Amalan menabung nih memang bagus...
lagik bagus kalo kita didik anak menabung dari kecik....
cik asbenn pun berpendapat begitu...



masa ke kedai 2 hengget tadik...
dibelikan anaknye satu tabung...
memula dia nak amik kaler merah....
tapi...
teman kata...
cukup2 le tabung duit syiling cik asbenn aje yang warna merah kat rumah...
belikan aje Cik Mat tabung warna lain...
oleh itu....
tabung warna biru menjadi pilihan hati...



comei aje tabungnye...
takde tinggi mana...
mungkin ukurannye sejengkal setengah tangan teman ajer....



gelagat excited budak kecik ni dapat tabung adalah sangat kelako...


muka harus serius masa nak masukkan duit tabung...
padahal..
bukan susah mana pun nak masukkan duit tu...
cheh!!!!


sayang sangat la dengan tabung barunye tu....



amalan menabung ni memang bagus...
cuma..
satu aje yang tak bagus...
 yang tak bagusnye bila....
Cik Mat secara marathon menghabiskan semua koleksi duit syiling teman dari dalam wallet!!!!!


takpe..nanti..
bila Umie nak bayar meter parking...
Umie hangkut sekali tabung kamu ye.....
sharing is caring anakku.....
miahahahahahahaha.................

5 comments

Jun 26, 2011, 11:51:00 PM

sangat comel tabung itu.. mau satu juge la.. hehehhe..

Jun 27, 2011, 12:06:00 AM

hahaha!! habis la syiling kat ruma tu karang..
sharing is caring?.. hahaha..
jom vote blog gary dalam pertandingan blog kreatif~....

Jun 27, 2011, 12:22:00 AM

hek4.. lawa la tbung nie ..zaty suka kumpul tbung jugak.. duit dlm tu tak penah usik..

bagus anak umie... sebijik perangai mcm zaty ..:P..

Jun 27, 2011, 8:50:00 AM

comey... ok la tu amik duit umi die ..klu die korek balik tabung tu pastu menabung balik cam fahim lagi haru.... pening pala nk melayan

Jun 27, 2011, 11:13:00 AM

hehe....share2 ye dak..

Post a Comment